پیش‌نویس «نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد» بررسی شد

در جلسه کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران پیش‌نویس «نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد» بررسی شد.

جلسه کمیسیون کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران به منظور بررسی پیش‌نویس «نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد» برگزار شد.

در نخستین جلسه دوره جدید کمیسیون کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران که عصر امروز یکم آبان ماه ۱۴۰۲ در ساختمان جدید اتاق ایران برگزار شد، پیش‌نویس نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد با حضور دکتر سیدمحسن میرصدری، رییس کمیسیون کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران، مریم تاج آبادی ابراهیمی و شاهین ظهوری به عنوان نواب رییس و برخی دیگر از اعضا بررسی شد.

در این جلسه اعضای کمیسیون، دغدغه‌ها و نظرات‌شان را راجع به پیش‌نویس تدوین شده در خصوص سند جدید بیان کردند.

فاواپرس / جلسه کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران؛ پیش‌نویس «نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد» بررسی شد
از راست به چپ: شاهین ظهوری (نایب رییس کمیسیون)، سیدمحسن میرصدری (رییس کمیسیون کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران) و مریم تاج آبادی ابراهیمی (نایب رییس کمیسیون)

در این جلسه مطرح شد که زمینه نقش‌آفرینی بخش خصوصی به کمک اتاق بازرگانی ایران، باید در میان قوای سه‌گانه تقویت شود و این کمیسیون می‌تواند صدای فعالان این بخش در دولت باشد.

در بررسی متن پیش‌نویس که در این جلسه به آن پرداخته شد، یکی از چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، عدم اعتماد و اعتباردهی نهادهای دولتی کشور به دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان شد. برای مثال صاحبان کسب‌وکارها نمی‌توانند از پتنت‌ها به عنوان وثیقه استفاده کنند.

محسن میرصدری، رییس کمیسیون در این جلسه عنوان کرد که چالش‌های ذکر شده در متن پیش‌نویس، از تشکل‌ها، اعضای دانش‌بنیان و کمک معاونت علمی احصا شده است. همچنین برخی از آن‌ها نیز از رسانه‌ها و فضای اینترنت جمع‌آوری و دسته‌بندی شده است.

در این جلسه اعلام شد که پس از تصویب پیش‌نویس نقشه راه، از شرکت‌های دانش‌بنیان در رسته‌های گوناگون از سلامت گرفته تا ساختمانی و غیره، و همچنین شرکت‌های استارتاپی برای جلسات آتی دعوت به عمل خواهد آمد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.