قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود در سال جاری رسید

قیمت ارز دیجیتال محبوب بیت کوین روز جمعه برای اولین بار پس از می سال 2022 از مرز 38 هزار دلار عبور کرد.

فاواپرس: بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی از مرز ۳۸ هزار دلار عبور کرد. رهبر بازار ارز دیجیتال جمعه‌شب برای دقایقی در محدوده ۳۸ هزار و ۳۰۰ دلار معامله شد که بالاترین قیمت بیت‌کوین از اوایل اردیبهشت پارسال است. همزمان با پیشروی بیت‌کوین، اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال برتر دنیا در همین ۲۴ ساعتی که پشت‌سر گذاشتیم روی قله سالانه خود ایستاد و کل ارزش بازار ارز دیجیتال به مرز ۱.۵ تریلیارد دلار رسید.

CNBC که در گزارش خود به افزایش قیمت بیت کوین اشاره کرده است، همچنین براساس داده‌های Coin Metrics توضیح می‌دهد که قیمت اتر نیز 1.8 درصد افزایش پیدا کرده و به 2104.14 دلار رسیده است. دومین توکن بزرگ جهان نیز احتمالاً این هفته را با افزایش بیش از 8 درصدی پشت‌سر خواهد گذاشت.

فاواپرس / قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود در سال جاری رسید

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز شنبه چهارم آذر ۳۷ هزار و ۸۰۰ دلار به‌ثبت رسید. ارزش بیت‌کوین به‌پول خودمان معادل یک میلیارد و ۹۱۳ میلیون برآورد می‌شود. این عدد تا محدوده یک میلیارد و ۹۶۲ میلیون که بالاترین قیمت تاریخی بیت‌کوین در کشورمان محسوب می‌شود و آبان دو سال قبل تثبیت شده، فقط ۲.۵ درصد کمتر است.

قیمت بیت‌کوین به‌این ترتیب درمقایسه با صبح جمعه حدود یک درصد ارتقا پیدا کرده و در این مدت یکبار تا مرز ۳۸ هزار و ۳۲۰ دلار بالا رفته است. رقمی که بعد از پنجم اردیبهشت پارسال برای اولین بار در کارنامه بیت کوین به ثبت می‌رسد.

قیمت بیت‌کوین حالا با احتساب رشد یک درصدی که در شبانه‌روز گذشته داشته، در بازه زمانی هفت‌روزه به بازدهی چهار درصدی رسیده و هولدر‌های آن نسبت به یک ماه قبل حدود ۹ درصد سود نصیبشان شده است.

بیت‌کوین چیزی نزدیک ۵۰ درصد سهم بازار ارز دیجیتال را دراختیار دارد و ظرف شبانه‌روز قبلی قریب ۲۲ میلیارد دلار به‌خاطر خریدوفروش‌های بیت‌کوین جابجا شده است.

ارزش اتریوم به بالاترین سطح سالانه رسید. قیمت هر واحد اتریوم در شبانه‌روز قبلی تا دو هزار و ۱۲۴ دلار بالا رفت و دومین ارز دیجیتال برتر دنیا بعد فروردین امسال فرصت قدم گذاشتن در این محدوده را پیدا کرد.

قیمت لحظه‌ای اتریوم البته موقع نگارش این مطلب به دو هزار و ۹۰ دلار تقلیل پیدا کرد که خب همین عدد هم به‌معنی رشد یک درصدی درمقایسه با صبح جمعه است.

قیمت اتریوم در این مدت بین دو محدوده دو هزار و ۶۵ دلار تا دو هزار و ۱۲۴ دلار رفت‌وبرگشت داشته و حالا هولدر‌های اتریوم درمقایسه با شنبه هفته قبل حدود هفت درصد سود کردند.

قیمت اتریوم درمقایسه با یک ماه قبل ۱۵ درصد رشد داشته و وقتی مثلا به یک سال پیش نگاه می‌کنیم، به بازدهی ۷۶ درصدی می‌رسیم.

اتریوم درحال حاضر نزدیک ۱۷ درصد سهم بازار ارز دیجیتال را مال خود کرده و از این حیث بعد بیت‌کوین در جایگاه دوم قرار دارد. ظرف شبانه‌روز قبلی هم ۱۲ میلیارد دلار به‌خاطر خریدوفروش‌های اتریوم ردوبدل شده که این عدد فقط از حجم روزانه معاملات بیت‌کوین و تتر کمتر است.

سولانا، دوج‌کوین و ترون با ثبت بازدهی مثبت سه درصد بهترین عملکرد روزانه را بین انواع ارز دیجیتال سرشناس داشته‌اند.

قیمت سولانا که با نماد SOL در فهرست مهمترین ارز‌های دیجیتال جایگاه هفتم را دراختیار دارد، امروز ۵۸.۸ دلار یعنی چیزی نزدیک دو میلیون و ۹۷۰ هزار تومان تخمین زده می‌شد. دوج‌کوین که فعلا صاحب رتبه نهم است، ۰.۰۷۹ دلار یعنی حول‌وحوش چهار هزار تومان معامله می‌شود. ترون هم که دهمین ارز دیجیتال برتر دنیاست، ۰.۱۰۵ دلار قیمت دارد که به‌پول خودمان معادل کمی بیش از پنج هزار و ۳۰۰ تومان است.

ریپل اما بازدهی صفر درصدی را تجربه کرد و صبح امروز ۰.۶۲۱ دلار (۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان) معامله شد. کاردانو هم که امروز ۰.۳۹۰ دلار ارزش داشت، درمقایسه با دیروز یک درصد قیمتش را از دست داد.

 

قیمت لحظه‌ای انواع ارز دیجیتال سرشناس

قیمت رمزارز صفحه خبر
CoinPriceChangeLast 24h

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.