وزیر ارتباطات:

فیبر نوری مهم‌ترین پروژه تاریخ ارتباطات کشور است

وزیر ارتباطات پروژه فیبر نوری را مهم‌ترین پروژه حال حاضر کشور و تاریخ ارتباطات ایران توصیف کرد و گفت با اتصال به فیبر نوری سرعت‌های گیگابیت بر ثانیه‌ای به ثبت می‌رسد.

فاواپرس: صبح امروز عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری شهرستان چهارباغ کرج که اپراتور فناپ تلکام مجری آن است گفت: میانگین سرعت ارتباطات ثابت ۱۰ – ۱۲ مگابیت بر ثانیه است و با اتصال به فیبر نوری این سرعت ۷۰-۸۰ برابر خواهد شد. فیبر نوری تا چندین دهه آینده پاسخگوی نیازهای ارتباطی کشور خواهد کرد.

در این مراسم تست سرعت فیبر نوری سرعت دانلود ۹۳۷ مگابیت بر ثانیه را به ثبت رساند.

او ادامه داد: سرعت فناوری سیم مسی حداکثر ۱۶ مگابیت است و با VDSL تا ۴۰-۵۰ مگابیت بیشتر نمی‌شود اما سرعت فیبر نوری نامحدود است و تجهیزات دو سمت مشخص می‌کند سرعت تا چقدر بالا می‌رود. این پروژه مهم‌ترین پروژه حال حاضر کشور و بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات کشور است.

زارع‌پور همچنین گفت: اگر مردم با این فناوری آشنا شوند به آن تمایل نشان خواهند داد. فیبر نوری می‌تواند چهره ارتباطات کشور عوض کند.

وزیر ارتباطات در مورد پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در این دولت نیز گفت: پیشرفت شبکه ملی از ۲۳ درصد در ابتدای این دولت به ۶۴ درصد رسیده است.

او در مورد منطقه اقتصادی پیام گفت: منطقه پیام به قطب اقتصاد دیجیتال منطقه تبدیل می‌شود. اگر این زمین در اختیار هر کشور دیگری بود چند عدد سیلیکون‌ولی از آن در آمده بود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.