نماینده تهران: تعرفه اینترنت باید اصلاح شود

جمعی از فعالان صنعت مخابرات باور دارند اصلاح تعرفه اینترنت برای افزایش توان سرمایه‌گذاری اپراتورها لازم است.

فاواپرس: رضا تقی‌پور نماینده تهران در مجلس در پنل مخابراتی بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام از اصلاح تعرفه‌ها به عنوان یکی از راه‌های جبران خلا سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

تقی‌پور، در خصوص تلاش مجلس در خصوص برنامه ملی هوش مصنوعی اضافه کرد: «ما در مجلس بر این تاکید کردیم که طی ۶ ماه آینده باید برنامه ملی هوش مصنوعی در کشور تدوین شده، به تصویب برسد و طبیعتا این برنامه شاخص‌های قابل اندازه‌گیری داشته باشد تا با کمک این شاخص‌ها بتوانیم به صورت جهشی در هوش مصنوعی و سایر حوزه‌هایی که عقب‌ماندگی داریم جلو بیفتیم. تعداد احکام و مواردی که در برنامه هفتم توسعه آمده تقریبا در مورد حوزه ارتباطات بی‌سابقه است و امیدواریم شرکت‌های این حوزه از فرصت‌های این برنامه به خوبی استفاده کنند.»

داوود زارعیان، معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، ضمن اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در خصوص رسیدن به اهداف نمایشگاه تلکام، در مورد اصلاح تعرفه‌ها گفت: «ما در شرکت مخابرات ایران ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سود داشتیم که امسال کل صنعت ICT با تمام پیشرفت‌ها چنین درآمدی نداشت. متعادل‌سازی تعرفه‌ها و سرمایه‌گذاری در ارتباطات کشور می‌تواند درآمد چند برابری در این حوزه آورده و باعث رشد آن شود.»

در ادامه فریبرز نژاددادگر، دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، در پاسخ به این که آیا تلکام منجر به انقلاب صنعتی چهارم می‌شود، از اهمیت جذب شرکت‌های خارجی به نمایشگاه‌های تلکام گفت: «امسال بر خلاف سال‌های گذشته در تلکام به زیرساخت‌ها نگاه کردیم. اگر بتوانیم همین روند را ادامه دهیم سال آینده می‌توانیم با کمک تشکل‌ها، شرکت‌های خارجی یا حداقل شرکت‌های تاثیرگذار کشورهای همسایه در این عرصه را به این نمایشگاه اضافه کنیم و به هدفی که در این سال‌ها دنبال کرده بودیم برسیم.»

زارعیان در ادامه با اشاره پیشرفت نمایشگاه تلکام در خصوص زیرساخت‌ها افزود: «اگر تا سال گذشته شعار داده می‌شد که ما می خواهیم فناوری‌های آی‌سی‌تی را به خدمت بگیریم، امسال تلکام کشور عملا وارد این حوزه شد و چیزی که امروز در نمایشگاه می‌بینیم دیگر توجه به زیرساخت‌ها نیست. ما در این حوزه به آسودگی خیال رسیده‌ و وارد مرحله‌ای شده‌ایم که اگر مشتریان از ما سرویسی بخواهند می‌توانیم در اختیارشان قرار دهیم.»

داوود ادیب، رئیس اتحادیه صادرکنندگان شرکت مخابرات ایران، در پاسخ به این که چه اتفاقی پس از تلکام، نمایشگاه را به اهداف خود می‌رساند گفت: «رتبه ما در بستر زیرساختی ۹۷ است و این به دلیل ساختار حاکمیتی و قانون‌گذاری است. باید حاکمیت از شرکت مخابرات حمایت کند زیرا اگر این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور منطقه موفق نباشد، سرمایه‌گذاری‌های این اکوسیستم به خارج از کشور منتقل می‌شود.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.