راهنمای کامل طراحی سایت با وردپرس، بهترین روش برای داشتن یک سایت اختصاصی

وقتی صحبت از طراحی وب‌سایت می‌شود، برخی افراد تصور می‌کنند که حتما منظور برنامه‌نویسی برای طراحی سایت است. با وجود اینکه برخی سایت‌ها ممکن است با کدنویسی طراحی شوند، اما به‌دلیل هزینه و زمان‌بر بودن این فرایند، اغلب کسب‌وکارها راه‌های جایگزین را انتخاب می‌کنند.

وقتی صحبت از طراحی وب‌سایت می‌شود، برخی افراد تصور می‌کنند که حتما منظور برنامه‌نویسی برای طراحی سایت است. با وجود اینکه برخی سایت‌ها ممکن است با کدنویسی طراحی شوند، اما به‌دلیل هزینه و زمان‌بر بودن این فرایند، اغلب کسب‌وکارها راه‌های جایگزین را انتخاب می‌کنند. بر همین اساس، وردپرس با ارائه قابلیت‌های جذاب و متنوعی که ارائه داده، طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت را برای همه ساده کرده است. یکی از مزایای ارزشمند وردپرس این است که از کاربران مبتدی گرفته تا حرفه‌ای‌ترین طراحان وب‌سایت، همه و همه می‌توانند به کمک وردپرس وب‌سایت شخصی‌سازی شده‌ای را راه‌اندازی کنند.

اما وردپرس چه قابلیت‌هایی دارد که آن را تا این اندازه در میان کاربران محبوب کرده‌ است؟ با ما همراه باشید تا ادامه این مطلب ضمن پاسخ به این سوال، مراحل طراحی سایت با وردپرس را به‌صورت گام به گام به شما آموزش دهیم. در آخر، با معرفی چند نکته کلیدی به شما کمک می‌کنیم تا هر آنچه برای طراحی یک وب‌سایت وردپرسی محبوب و پربازدید نیاز دارید را یاد بگیرید.

معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌های وردپرس

وردپرس با ارائه امکاناتی کم‌نظیر و کاربردی، توانسته اعتبار زیادی در میان طراحان وب‌سایت کسب کند و به انتخاب اول بسیاری از کسب‌وکارها تبدیل شده است؛ زیرا:

راهنمای کامل طراحی سایت با وردپرس، بهترین روش برای داشتن یک سایت اختصاصی

1. رابط کاربری جذابی دارد و استفاده از آن راحت است.

پنل مدیریتی وردپرس به‌گونه‌ای طراحی شده است که تمام بخش‌ها به‌صورت سلسله‌مراتبی و منظم دسته‌بندی شده‌اند. در نتیجه با یک نگاه ساده می‌توانید به همه بخش‌ها و امکانات مورد نیاز دسترسی داشته باشید.

2. انعطاف‌پذیری بالایی دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته وردپرس، انعطاف‌پذیری بسیار بالای آن است. به‌طوریکه با ارائه هزاران قالب و افزونه کاربردی، به شما کمک می‌کند تا ظاهر سایت را به شکل دلخواه خود طراحی کنید و با نصب افزونه‌های مختلف، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذابی را برای سایت را خود ایجاد کنید.

3. با انواع مرورگرها سازگار است.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با انواع مرورگرها از جمله کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و سافاری سازگار است. به همین دلیل، در تمامی مرورگرها به‌خوبی نمایش داده می‌شود و مشکلی برای کاربران به وجود نیاورد.

4. سرعت بارگذاری صفحات در آن زیاد است.

وردپرس با کدنویسی استاندارد و استفاده از تکنیک‌های کش کردن (Caching) و شبکه تحویل محتوا (CDN)، میزان بار سرور را کاهش می‌دهد تا سرعت بارگذاری صفحات افزایش پیدا کند.

5. ویژگی‌ها و ساختارهایی دارد که به بهینه‌سازی سئو (SEO) کمک می‌کند.

رعایت استانداردهای سئو، یکی از مهم‌ترین نکات برای داشتن یک وب‌سایت موفق است. به همین خاطر ساختار وردپرس متناسب با اصول سئو طراحی شده و به‌طور پیش‌فرض ویژگی‌ها و ساختارهایی دارد که به بهینه‌سازی سئو (SEO) کمک می‌کند.

6. فضای امنی را برای مدیریت سایت فراهم می‌کند.

وردپرس با ارائه امکانات امنیتی قدرتمند، فضایی امن و مطمئنی را برای مدیریت سایت ایجاد می‌کند. از جمله این امکانات می‌توان به رمزنگاری ارتباط بین سایت و پنل مدیریت با HTTPS، امکان تعریف گذرواژه قوی برای ورود به پنل مدیریت، پشتیبانی از مکانیزم های جلوگیری از حملات Brute Force و نصب انواع افزونه های امنیتی معتبر اشاره کرد.

7. پشتیبانی فنی قدرتمندی دارد.

وردپرس دارای طیف وسیعی از کاربران است. وجود این جامعه بزرگ کاربری باعث شده است تا انجمن‌های پشتیبانی قدرتمندی برای آن شکل بگیرد. افراد و کسب‌وکارها می‌توانند بدون نگرانی از مسائل فنی، از امکانات وردپرس استفاده کنند.

8. گسترش و توسعه وب‌سایت در آن راحت است.

وردپرس یک پلتفرم بسیار انعطاف‌پذیر برای طراحی وب‌سایت است و این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند سایت خود را بر اساس نیاز کسب و کار و بازدیدکنندگان، به راحتی تغییر دهد و توسعه بدهد. همچنین به‌خاطر آپدیت‌های منظم وردپرس، امنیت و کارایی سایت تضمین می‌شود.

9. هزینه مقرون به صرفه‌ای دارد.

هزینه توسعه و مدیریت سایت‌های وردپرسی به مراتب کمتر از سایر روش‌های طراحی وب‌سایت است. بنابراین با کمترین هزینه ممکن می‌توانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

راهنمای کامل طراحی سایت با وردپرس، بهترین روش برای داشتن یک سایت اختصاصی

چطور در ۷ مرحله ساده، صاحب یک سایت وردپرسی شویم؟

طراحی و راه‌اندازی یک سایت وردپرسی، آسان‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. اما توجه داشته باشید که برای داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای، باید به‌صورت تخصصی اصول آن را یاد بگیرید. احتمالا می‌دانید که ژاکت از معتبرترین مارکت ایرانی برای قالب و افزونه‌های وردپرسی است. با همین دیدگاه، ژاکت آکادمی  یک دوره کاربردی برای آموزش طراحی وب در ارائه کرده و آن را تحت عنوان دوره آموزش طراحی سایت در اختیار علاقمندان گذاشته است. این دوره که توسط متخصصان طراحی سایت ارائه شده است، مجموعه‌ای از ۴ دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس، دوره آموزش HTML و CSS، دوره طراحی بنر سایت و دوره آموزش طراحی صفحه فرود است. بنابراین اگر به طراحی سایت علاقه‌مند هستید یا برای می‌خواهید کسب‌وکار خود را در اینترنت توسعه دهید، در دوره آموزش طراحی وب ژاکت آکادمی می‌توانید ۰ تا ۱۰۰ اصول راه‌اندازی یک سایت موفق را بیاموزید.

در اینجا به‌طور مختصر ۷ مرحله طراحی سایت وردپرسی را برای شما آورده‌ایم که باید به‌صورت گام به گام اجرا شوند:

1. انتخاب میزبان (host) مناسب و ثبت دامنه

اولین گام برای راه‌اندازی یک سایت حرفه‌ای وردپرسی، انتخاب میزبان مناسب و ثبت دامنه است. برای انتخاب هاست، باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که فضای کافی، پشتیبانی فنی مناسب و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشد.

 

بعد از خرید هاست، با مراجعه به ثبت دامنه یک نام دلخواه و مرتبط با موضوع سایت‌تان را انتخاب و ثبت نمایید.

2. نصب و راه‌اندازی وردپرس

مرحله بعدی، نصب و راه‌اندازی وردپرس روی هاست است. برای این کار، ابتدا آخرین نسخه وردپرس را دانلود کرده و سپس فایل‌ها را به هاست آپلود کنید. سپس با مراجعه به آدرس سایت خود، وارد مراحل اولیه نصب وردپرس شده و اطلاعات پایگاه داده و جداول را ایجاد کنید.

در نهایت وارد پنل مدیریت وردپرس شوید و تنظیمات اولیه را انجام دهید تا وردپرس کاملا آماده به‌کار شود.

3. انتخاب قالب مناسب و نصب آن

گام سوم برای ایجاد یک وب‌سایت وردپرسی، انتخاب یک قالب مناسب برای وب‌سایت است. قالبی که انتخاب می‌کنید نه تنها باید ظاهری جذاب داشته باشد، بلکه باید با نیازهای کاربری و هدف وب‌سایت شما همخوانی داشته باشد. همچنین باید از امنیت بالایی برخوردار باشد. البته علاوه‌براین، راهکارهای موثری برای ایمن نگه داشتن وب‌سایت وجود دارد که باید آن‌ها را انجام دهید.

چگونه سایت وردپرسی خود را ایمن نگه داریم؟

  • به‌روزرسانی‌های منظم
  • استفاده از افزونه‌های امنیتی
  • پشتیبان‌گیری دوره‌ای
  • استفاده از گواهینامه SSL
  • محدود کردن دسترسی‌ها
  • بکارگیری سیستم‌های نظارتی

بعد از انتخاب قالب، نوبت به نصب آن در وردپرس می‌رسد که معمولا با چند کلیک ساده انجام می‌شود.

4. تنظیم صفحات مختلف وب‌سایت و منوها

در این مرحله باید باید صفحات اصلی وب‌سایت را ایجاد کنید؛ مانند صفحه اصلی، درباره ما، خدمات، تماس و … . علاوه‌براین، باید منوها را برای ناوبری آسان کاربران در وب‌سایت تنظیم کنید.

5. افزودن محتوا

بعد از تنظیم صفحات اصلی وب‌سایت، باید محتوای مرتبط و باکیفیت را به صفحات خود اضافه کنید. منظور از محتوای باکیفیت این است که شامل متن، تصاویر، ویدئوها و سایر عناصر چندرسانه‌ای باشد تا به جذب و نگه‌داشتن بازدیدکنندگان کمک کند.

6. بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو

شما با بهینه‌سازی کلمات کلیدی، بهبود سرعت بارگذاری صفحات، لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی و همچنین استفاده از تگ‌های متا می‌توانید جایگاه وب‌سایت در نتایج جستجو را بهبود دهید. به این ترتیب کاربران بیشتری با وب‌سایت شما آشنا می‌شوند و به‌تدریج می‌توانید جامعه مخاطبان خود را گسترش دهید.

7. انتشار سایت

بعد از اینکه مطمئن شدید وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است، می‌توانید آن را انتشار دهید. توجه داشته باشید که پیش از انتشار باید حتما تمام جنبه‌های وب‌سایت را بررسی کرده باشید و از عملکرد صحیح آن اطمینان داشته باشید.

وردپرس، ابزاری قدرتمند برای طراحان خلاق وب‌ سایت!

وردپرس با داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد و امکانات متنوع، ابزاری قدرتمند برای توسعه کسب‌وکارها در دنیای وب است. انعطاف‌پذیری بالا، سازگاری با انواع مرورگرها و دستگاه‌ها، سرعت بارگذاری بهینه و پشتیبانی از اصول SEO تنها بخشی از ویژگی‌های برتر این پلتفرم هستند. بنابراین وردپرس انتخابی حرفه‌ای برای طراحی وب‌سایت‌های پیشرفته است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.