تفاوت گوشی آیفون اکتیو و نات اکتیو چیست؟

قیمت بالای محصولات اپل در ایران باعث شده تا در رابطه با هر مسئله‌ای که به فروش آیفون مربوط است، سوال‌هایی پیش بیاید. یکی از پرتکرارترین سوال‌ها، تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو است.

قیمت بالای محصولات اپل در ایران باعث شده تا در رابطه با هر مسئله‌ای که به فروش آیفون مربوط است، سوال‌هایی پیش بیاید. یکی از پرتکرارترین سوال‌ها، تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو است. عمده‌ی خریداران، در زمان خرید دچار تردید می‌شوند و به علت کمبود اطلاعات درباره این مسئله، قادر به تصمیم‌گیری درست نیستند.

تفاوت آیفون‌های اکتیو و نات اکتیو در این است که، گوشی‌‌های اکتیو از قبل روشن و فعال شدند ولی گوشی‌ها نات اکتیو، پیش از خرید توسط مشتری فعال نشدند.

تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو

گوشی اکتیو چیست؟

اکتیو (Active) به معنای فعال شدن است و گوشی‌های آیفونی که فقط یک بار روشن شده‌اند، تحت عنوان گوشی آیفون اکتیو به فروش می‌رسند. این مدل از گوشی‌ها در هر نوعی که باشند، ارزان‌تر از گوشی‌های نات اکتیو هستند. البته در اکثر مواقع گوشی اکتیو به معنای گوشی دست دوم نیست و فقط فعال‌سازیش انجام شده است.

گوشی نات اکتیو چیست؟

به گوشی آیفونی که فعال‌سازی نشده و به صورت آکبند وارد بازار شده است، نات اکتیو گفته می‌شود.

تفاوت گوشی آیفون اکتیو و نات اکتیو چیست؟

پس از مشاهده سریال نامبر آیفون خود بایستی به آدرس  https://checkcoverage.apple.com  که متعلق به خود کمپانی اپل می باشد و اطلاعات دریافتی از آن معتبر بوده و قابل استناد است مراجعه فرمایید .

برای تشخیص تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو، مراحل زیر را طی کنید:

  • پیش از روشن کردن گوشی باید شناسه IMEI که بر روی جعبه گوشی نوشته شده را در سایت اپل بررسی کنید.
  • اگر گوشی نات اکتیو باشد، پیامی با عنوان Please Active Your iPhone را نمایش می‌دهد.
  • در این صورت شما می توانید گوشی آیفون را فعال کنید.
  • اگر گوشی اکتیو بود اطلاعاتی در مورد تاریخ فعال سازی، پشتیبانی گوشی و تاریخ گارانتی را به شما نشان می‌دهد.

گوشی اکتیو بخریم یا نات اکتیو؟

انتخاب بین خرید گوشی آیفون اکتیو و نات اکتیو، کاملا به شما بستگی دارد. زیرا جنبه‌ مثبت و منفی گوشی اکتیو کاملا مشخص است. درست است که به دلیل اینکه کشور مبدا دچار مشکل با اپل نشود، بخشی از آیفون‌ها بصورت اکتیو شده وارد می‌شوند. اما پس از گذشت چند ماه از آخرین مدل از گوشی‌های آیفون، تشخیص گوشی آکبند اکتیو بسیار سخت و دشوار است، چون احتمال استوک بودنش وجود دارد.
تنها راه اینکه از آکبند بودن آیفون خود مطمئن باشید، خرید آیفون نات اکتیو است. اگر قصد خرید آیفون اکتیو دارید، باید یکی از سایت‌ها یا مغازه‌های معتبر را برای خرید خود انتخاب کنید.

آیا خرید بیمه موبایل برای گوشی اکتیو ممکن است؟

خرید بیمه موبایل برای گوشی‌های آیفون اکتیو و یا حتی کارکرده ممکن است، اما نیاز است تا سلامت کالا تایید شود. پس از تایید سلامت آیفون خود، قادر به بیمه کردنش هستید تا با خیالی آسوده از آن استفاده نمایید.

با بیمه کردن آیفون، تقریباً 80% خطراتی که تلفن‌همراه را تهدید می‌کند، تحت پوشش قرار می‌گیرند. 20% باقی‌مانده هم مواردی هستند که احتمال وقوع آن‌ها بسیار پایین است. ریسک‌های تحت پوشش بیمه موبایل اکتیو و نات اکتیو شامل موارد زیر هستند:

  • آبدیدگی یا نم‌زدگی (بیمه آب خوردگی موبایل)
  • نوسانات برق و القای الکتریکی (بیمه نوسانات برقی موبایل)
  • آتش سوزی و انفجار (بیمه آتش‌سوزی موبایل)
  • سیل و طوفان (بیمه حوادث طبیعی)
  • سرقت (بیمه سرقت موبایل)

در واقع تفاوتی در اکتیو یا نات اکتیو بودن گوشی برای خرید بیمه موبایل وجود ندارد. تنها عامل محدودکننده، رجیستری گوشی است. اگر شما به درستی مراحل رجیستری را طی کرده باشد، می‌توانید برای آن بیمه بخرید. همراه همیشگیت رو بیمه کن!

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.