کیسون 72 میلیارد تومان در گروه آچاره سرمایه‌گذاری کرد

کیسون ۷۲ میلیارد تومان در گروه آچاره سرمایه‌گذاری کرد. این اولین سرمایه‌گذاری حوزه استارت‌آپی یا دانش‌بنیانی کیسون است.

در نشست خبری جذب سرمایه گروه آچاره معاون سرمایه‌گذاری شرکت «کیسون» علی سنگینیان اعلام کرد: کیسون مبلغ ۷۲ میلیارد تومان در هلدینگ ساناگستر سبز سرمایه‌گذاری کرده است. هلدینگ ساناگستر سبز صاحب چهار استارتاپ آچاره، آچاره بازار، آچاره سازه و اوبار است.

آچاره ارائه دهنده خدمات پلتفرمی در حوزه خدمات منزل، آچاره بازار برپایه استعلام آنلاین، آچاره سازه نوسازی و نگهداری و اوبار لجستیک هوشمند بین شهری است.

علی سنگینیان به میزان درصد سهام منتقل شده، اشاره نکرد و این سرمایه‌گذاری را در راستای هدف تبدیل شدن به هلدینگی چند رشته‌ای دانست و ادامه داد : این اولین سرمایه‌گذاری استارت‌آپی کیسون در حوزه استارت‌آپ‌های دانش بنیان است که با ماموریت افزایش تنوع در حوزه‌های فعالیت از طریق سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای جدید انجام شده است.

او همچنین گفت: کیسون پیش از این شتابدهنده استارت‌آپی خود به نام Builds Up را با مشارکت شناسا و با هدف توسعه ایده‌های خلاق در حوزه مهندسی و ساخت، راه‌اندازی کرده است.

سنگینیان در پاسخ به پیوست مبنی بر جریان سرمایه‌گذاری در فضای استارت‌آپی توسط کیسون گفت: فضای مهندسی و ساخت اغلب به حوزه پیمانکاران یا دولت مربوط می‌شود که در سال‌های اخیر دولت کسری بودجه داشته و یا شرکت‌های بزرگ هم کم‌کارتر از قبل شده‌اند و به این صورت حاشیه سود شرکت‌ها کم شده‌ است. خیلی از شرکت‌های پیمانکاری کم کار شده‌اند و ما در کیسون ظرفیت‌های خالی زیادی برای توسعه داشتیم. حالا در چند حوزه دیگر از جمله خدمات مالی، حوزه معدن، حوزه انرژی، حوزه بازرگانی، ساخت مسکن و نفت وارد شده‌ایم. در کنار اینها روی سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های دانش‌بنیان هم متمرکز شده‌ایم تا سبد محصولاتمان و زنجیره خدماتمان را تکمیل کنیم.

او ادامه داد: شاید به ظاهر بخشی از فعالیت‌های کیسون خانه‌سازی و فعالیت در حوزه ساخت ملک به نظر برسد اما ما در واقع یک گروه صنعتی هستیم که در سال‌های اخیر سعی کرده‌ایم با تغییر بیرینس مدل حاشیه سود شرکت را بیشتر کنیم. به همین خاطر در حوزه‌های دانش‌بنیان وارد شدیم. البته ترجیح ما در سرمایه‌گذاری این است که در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنیم که ریسک‌های اولیه را گذرانده و در مراحل بلوغ باشند.

تقریبا ۱۰ درصد خانواده‌های ایرانی از آچاره استفاده می‌کنند

حامد تاج‌الدین مدیرعامل گروه آچاره هم در این باره گفت: آچاره از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و ما در مسیر فعالیت‌هایمان تلاش کرده‌ایم مرجع شناسایی متخصص در بستر دیجیتال باشیم. بالای سیصد نوع خدمت را شناسایی کرده‌ایم و بیش از ۱۲۰ هزار متخصص و دو و نیم ملیون کاربر با پلتفرم آچاره کار کرده‌اند. در راستای توسعه فعالیت‌هایمان موفق به جذب سرمایه از شرکت کیسون شدیم و برای گسترش فعالیت‌های پلتفرم مجدد جذب سرمایه کردیم.

تاج‌الدین ادامه داد: گرچه دو و نیم میلیون کاربر با آچاره کار می‌کنند اما در اصل این مربوط به دو و نیم میلون خانوار است چون یک کاربر اغلب نه فقط برای خودش که برای برای خانواده‌ خودش خدمات می‌گیرد. ما در سال گذشته سفارش‌هایی با مبالغ بالا روی سایت داشته‌ایم، کاربرانی که سفارش یک میلیارد تومانی روی سایت ثبت کرده‌اند. ما در حقیقت به نوعی اشتغال‌زایی کرده‌ایم و در بستر اقتصاد دیجیتال امکان کسب درآمد را فراهم کرده‌ایم.

او در زمینه سهم بازار آچاره هم گفت: بالای ۵۰ درصد بخش آنلاین خدمات را در اختیار داریم و با یک میلیون سفارش به صورت میانگین امتیاز ما ۴.۷ بوده است و یکی از موضوعاتی که روی آن متمرکز خواهیم بود بحث پشتیبانی است. علاوه بر اینکه در پایان سال ۱۴۰۲ گزارش ۸ساله عملکرد خود را به بازار ارائه می‌دهیم و این گزارش شامل اطلاعات جالب توجهی برای تمام ذینفعان بازار خواهد بود. مثلا برق‌کارانی که ماهی ۶۰ تا ۷۰ میلیون از آچاره کسب درآمد می‌کنند.
او همچنین در پاسخ به پیوست مبنی بر سرمایه‌گذاری حرکت اول و حالا کیسون گفت: درصد سهامداری این دو شرکت متفاوت است، اما تصمیمی مبنی بر خروج هیچ‌یک از سهامداران از آچاره گرفته نشده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.