آغاز عملیات اجرایی حفاری فیبر نوری آسیاتک در استان سمنان

آسیاتک عملیات اجرایی حفاری فیبر نوری را در استان سمنان آغاز کرده است.

فاواپرس: شرکت آسیاتک عملیات اجرایی حفاری فیبر نوری (FTTX) در شهرهای استان سمنان را طی هفته جاری آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی آسیاتک، عملیات اجرایی این پروژه از شهرستان مهد‌ی‌شهر شروع شده و به زودی در سه شهر گرمسار، سمنان و دامغان پیگیری می‌شود. با تکمیل این پروژه بیش از ۱۶۹ هزار خانوار استان سمنان به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

افتتاح پروژه زیرساختی فیبر نوری مهدی‌شهر، با حضور مدیران آسیاتک، حسین موسوی، شهردار سمنان، سید یاسر حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان انجام گرفت.

شهردار سمنان در این نشست به اهمیت اجرای پروژ‌ه‌های زیرساخت شهر اشاره کرد و گفت: «امروزه ضرورت بهره‌مندی شهروندان از تکنولوژی‌های به‌روز و پیشرفته بر کسی پوشیده نیست، ما در مجموعه شهرداری، تلاش‌های زیادی را برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب این کار فراهم کرده‌ایم. به تازگی قراردادی با شرکت آسیاتک به امضا رسید تا با استفاده از تخصص و توانایی این شرکت شهر سمنان به شبکه فیبر نوری مجهز شود».

فاواپرس / آغاز عملیات اجرایی حفاری فیبر نوری آسیاتک در استان سمنان

سید یاسر حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان نیز گفت: «عملیات حفاری در شهرستان‌ مهدی‌شهر آغاز شده است و به‌زودی عملیات اجرایی فیبر نوری در شهرهای گرمسار، سمنان و دامغان آغاز می‌شود. خوشبختانه تمامی تفام‌ها و زمینه‌ها برای اجرای سریع این پروژه فراهم است و امیداوریم که تا سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد».

روابط عمومی آسیاتک اعلام کرده است: «از ابتدای دولت سیزدهم هدف گذاری جدیدی برای دسترسی ۲۰ میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری صورت گرفت. برای اجرای این پروژه ۱۰ اپراتور در نظر گرفته شدند تا با تقسیم شهرها و استان‌های کشور، هر کدام در یک منطقه جغرافیایی به توسعه پروژه کمک کنند. هدف ما در آسیاتک پوشش چهار میلیون خانوار است که از این رقم 1.5 میلیون خانوار در کلانشهرها و 2.5 میلیون در شهرها و مراکز استان‌ها خواهند بود. بر این اساس سهم استان سمنان ۱۶۹ هزار و ۷۵۵ خانوار است که با تکمیل آن طی دو سال آینده، دسترسی ارتباطی خانواده‌ها تا ۱۰۰ برابر توسعه پیدا می‌کند.»

فاواپرس / آغاز عملیات اجرایی حفاری فیبر نوری آسیاتک در استان سمنان

اولین عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری آسیاتک در مهر ماه سال ۱۴۰۱ در شهر چالوس استان مازندران شروع شد. این پروژه در اردیبهشت سال جاری با دسترسی بیش از 30 هزار خانوار این شهر به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری (FTTH) با ظرفیت ۹۳۰ مگابیت بر ثانیه تکمیل و به پایان رسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به وبسایت رسمی آسیاتک مراجعه کنید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.