شرایط معافیت مالیاتی کارتخوان‌ها اعلام شد

بانک مرکزی فاکتورهای دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به صورتحساب الکترونیکی تبدیل می‌کند. اما شرایط معافیت مالیاتی کارتخوان ها چیست؟

فاواپرس: بانک مرکزی فاکتورهای دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به صورتحساب الکترونیکی تبدیل می‌کند. اما شرایط معافیت مالیاتی کارتخوان ها چیست؟

معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده است که بانک مرکزی به موجب قانون تسهیل فاکتورهای دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به صورتحساب الکترونیکی تبدیل می‌کند.

اشکان هراتی، معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور، درباره این که چه کسانی مشمول صدور صورتحساب الکترونیکی می‌شوند، گفت: فروشندگان خدمات و کالاهای تک‌نرخ و همچنین کسانی که سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش داشته و از صدور صورتحساب معاف هستند، تا پایان سال ۱۴۰۴ رسید دستگاه‌ها و درگاه پرداخت الکترونیکی آنها به عنوان صورت حساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

شرایط معافیت مالیاتی کارتخوان ها اعلام شد

به گفته او، اشخاصی می‌توانند از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی برای صدور صورت حساب الکترونیکی استفاده کنند که صرفا کالا یا خدمات تک‌نرخی (با نرخ مالیات بر ارزش افزوده) می‌فروشند و یا کالا و خدمات با نرخ واحدی را عرضه کرده و به فروش می‌رسانند.

هراتی در یک برنامه تلویزیونی این توضیحات را ارائه کرده و همچنین اعلام کرده است: کسانی که تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش داشته، یعنی به حدی نرسیده که بتوانند صورتحساب صادر کرده و به بیانی از صدور آن معاف هستند، می‌توانند تا پایان سال ۱۴۰۴ از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی خود برای صدور صورتحساب الکترونیکی استفاده کنند و رسید دستگاه‌های کارتخوان برای این افراد به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.