تشکیل معاونت توسعه شبکه ملی اطلاعات در وزارت ارتباطات

ساختار جدید سازمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تغییراتی همراه بوده که اضافه شدن معاونت توسعه شبکه ملی اطلاعات از جمله آن است.

فاواپرس: ساختار جدید سازمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تغییراتی همراه بوده که اضافه شدن معاونت توسعه شبکه ملی اطلاعات از جمله آن است. پیش از این مسئولیت پیشبرد این شبکه به عهده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بود که اکنون این بخش به معاونت سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال تغییر کرده است.

نمودار سازمانی جدید وزارت ارتباطات در راستای اجرای ماده ۲۹ قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب و ابلاغ شده است که طبق آن تغییراتی در ساختار این وزارتخانه تشکیل شده است.

بر اساس این تغییرات، تعداد معاونت‌های این وزارتخانه با اضافه شدن معاونت توسعه شبکه ملی اطلاعات به ۵ معاونت رسیده است. پیش از این وظیفه راهبری شبکه ملی اطلاعات در وزارت ارتباطات برعهده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بود.

این معاونت اکنون با به‌روز شدن وظایفش، تبدیل به معاونت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال شده است.

دیگر تغییر اساسی که در نمودار سازمانی جدید به چشم می‌خورد، ارتقا جایگاه دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات است که اکنون هم‌تراز معاون وزیر است.

همچنین ساختار سازمان فناوری اطلاعات نیز با رویکرد «توسعه خدمات دولت هوشمند و تنظیم‌گری و توسعه سکوهای دیجیتال و کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات» اصلاح، تصویب و ابلاغ شده است که تاکنون جزئیات آن اعلام نشده است.

فاواپرس / تشکیل معاونت توسعه شبکه ملی اطلاعات در وزارت ارتباطات

هادی اصلان‌زاده، معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع در خصوص تغییرات اخیر گفته است: ساختار سازمانی جدید با رویکرد تخصصی کردن حداکثری واحدهای سازمانی و همسوسازی، هماهنگی و تعامل اثربخش مابین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستگاه‌های وابسته به منظور تحقق اهداف مورد نظر و هم‌افزایی لازم، تدوین و ابلاغ شده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.