وزیر ارتباطات خبر قطع اینترنت را تکذیب کرد

او سال پیش نیز به صراحت تاکید کرده بود هیچکس به دنبال قطع اینترنت نیست، اما چند ساعت بعد اینترنت موبایل قطع و ملی شد.

فاواپرس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی بومی، محدودیت و قطع اینترنت در ساعات خاص و در برخی شهرهای کشور را تکذیب کرد.

طی 24 ساعت گذشته خبری به نقل از وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است که اینترنت در ساعات خاص و برخی شهرهای کشور قطع خواهد شد. روابط عمومی وزارت ارتباطات در واکنش به این خبر، آن را تکذیب کرد. پس از آن «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات نیز در صفحه شخصی خود در یک پلتفرم بومی، به این خبر واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

زارع‌پور در این مورد گفت: برخی عادت کرده‌اند که برای دیده‌شدن، با تولید اخبار جعلی و روایت‌های مخدوش با ذهن و روان مردم بازی کنند و تصویری مشوش از مدیریت اجرایی کشور ارائه کنند. این خبر کذبِ «قطع اینترنت» هم «روایتی مجعول» از مصاحبه چهارشنبه بنده در خصوص اقدامات وزارت‌خانه برای افزایش ظرفیت شبکه است.

فاواپرس / وزیر ارتباطات خبر قطع اینترنت را تکذیب کرد

روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز در متن تکذیبیه خود اینگونه نوشته است: «قطع و محدودیت اینترنت تکذیب می‌شود. امروز برخی خبرها به نقل از وزیر ارتباطات مدعی شدند، قطع نت در برخی استان ها و در ساعات‌های خاصی اتفاق می‌افتد، این خبر تکذیب می‌شود و این یک سوءبرداشت از مصاحبه هفته قبل وزیر در خصوص تشریح عملیات افزایش ظرفیت شبکه کشور است.»

اشاره خرامید به سخنان زارع‌پور درباره اختلال‌های اینترنتی هفته گذشته است. وزیر ارتباطات در حیاط هیات دولت گفت کاهش سرعت اینترنت در ساعات بامدادی روزهای آینده ادامه خواهد داشت: درحال توسعه شبکه مخابراتی کشور هستیم که قرار است ظرف 6 ماه آینده 50 درصد به ظرفیت لایه IP شبکه اضافه کنیم. ضمن اینکه تجهیزات جدید درحال قرارگرفتن در شبکه است.

در حالی وزارت ارتباطات به طور جد قطع اینترنت در روزهای آتی را تکذیب کرده، که سال گذشته نیز شاهد چنین رویه‌ای بودیم. 30 شهریور ماه 1401 زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت، به صراحت اعلام کرد «کسی به دنبال قطع اینترنت نیست». وزارتخانه تحت امر او حتی با انتشار بیانیه‌ای، خبر منتشر شده مبنی بر اینکه احتمال قطعی مقطعی اینترنت طی روزهای آتی وجود دارد را تکذیب کرده بود. با این حال عصر همان روز اینترنت موبایل قطع و ملی شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.