«عصر امین کارآفرین» حامی استارت‌آپ‌های نوپا

عصر امین کارآفرین، یکی از شرکت‌های بانک کارآفرین است که با هدف ایجاد یک شبکه‌ منسجم از سرمایه‌گذاری، نوآوری و ارزش‌آفرینی فعالیت می‌کند. حوزه‌ فعالیت عصر امین، سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه به منظور کمک به ایجاد و رشد کسب‌وکارهای فناورانه‌ی پایدار و قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی در راستای کاربرد نوآورانه‌ فناوری است.

این شرکت افزون بر سرمایه‌گذاری مالی در کسب‌وکارهای نوآور، از طریق ارایه‌ خدمات منتورشیپ، توسعه‌ بازار و زیرساخت‌های کسب‌وکاری همچنین کمک به IPO شدن(عرضه اولیه سهام) کسب‌وکارها نسبت به تعالی آن‌ها در بازارهای رقابتی داخل و خارج کمک می‌کند.

به گزارش فاواپرس؛ کارآفرین‌نیوز با علی هاشمی اقدم، عضو هیأت مدیره شرکت عصر امین کارآفرین درباره حمایت‌های این شرکت از استارت‌ها به گفت‌وگو نشست که از نظر می‌گذرانیم.

جناب آقای هاشمی اقدم؛ این روزها نام شرکت سرمایه‌گذاری کسب و کارهای فناورانه عصر امین سر زبان استارتاپ‌هایی قرار دارد که می‌خواهند کار خود را کلید بزنند و نیازمند سرمایه‌گذار هستند. لطفا درباره عصرامین کارآفرین برای مخاطبان بیشتر بگویید.

شرکت عصر امین کارآفرین یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک کارآفرین بود و سال‌ها در یک مأموریت دیگری در بانک کارآفرین فعالیت می‌کرد. تقریبا از ۲ سال پیش که بانک کارآفرین عزمش را جزم کرد که در اکوسیستم نوآوری و حمایت از استارتاپ‌ها و سیستم‌های نوپا وارد شود، عصر امین تغییر ماهیت داد و این مأموریت و مسئولیت را به دوش کشید.

انتظار بانک کارآفرین، انتظارات انباشته سال‌ها و بدنه عصر امین هنوز کوچک بود. اکوسیستم در ایران سال‌های سال از ما جلوتر رفته بود اما هیچ‌کدام از این‌ها باعث نمی‌شد مسئولیت‌مان را فراموش کنیم. به همین دلیل، برنامه زمانی فشرده‌ای تهیه و همکاران خِبره‌ای انتخاب کردیم. سهامداران شرکت عصر امین را گروه مالی بانک کارآفرین، هلدینگ فناوری نگاه و بانک کارآفرین تشکیل می دهند. به همین دلیل عصر امین وارث ژن حوزه‌های مالی، بانکی و آی. تی است.

این سه حوزه به عصر امین قوتی می‌دهند که بتواند رسالت خود را در هر کدام از این حوزه‌ها با سهامدار مرتبط خود پیش ببرد و عملا در چرخه ارزش هر سه مجموعه قرار بگیرد. یک اکوسیستم کارآفرینی به نام ثروت ستارگان هم فعال است اما هدایت این مجموعه سال‌ها با شرکت دانش‌بنیان برکت بود. حضور بانک کارآفرین و سهامداری حداکثری بانک باعث شد ثروت ستارگان به عصرامین سپرده شود و روی استارتاپ‌هایی که بزرگ‌تر از سایز سرمایه‌گذاری ثروت ستارگان است، به طور مستقیم سرمایه‌گذاری می‌کند.

فاواپرس / هاشمی اقدم:‌ «عصر امین کارآفرین» حامی استارتاپ‌های نوپا

هم اکنون چند شرکت ذیل عصر امین فعال هستند؟

عصر امین برای ۲ شرکت، سرمایه‌گذاری مستقیم انجام داده است. همچنین ذیل مجموعه ثروت ستارگان، حدود ۲۰ تیم فعال‌اند. هم اکنون در نقطه تثبیت خوبی قرار داریم و از اتفاقاتی که رخ داده احساس رضایت می‌کنیم. هر چند رضایت ما نشان‌دهنده قرارمان نیست؛ رضایت مان از این است که می‌گوییم در یک سال با اندک توانی توانستیم فراتر از انتظار عمل کنیم.

مجموعه‌هایی که قصد دارند تحت حمایت عصر امین قرار بگیرند باید چه اقداماتی انجام دهند؟

در وب سایت عصر امین و ثروت ستارگان، محلی برای بارگذاری ایده‌ها و طرح‌ها گنجانده شده است. افرادی که خودشان را می‌شناسند، اگر تیم کوچک‌تری داشته باشند امکان ارسال مستقیم اطلاعات به مجموعه ثروت ستارگان دارند.

در صورتی که تیم‌ها به بلوغ بیشتری رسیده باشند و سرمایه‌گذاری بزرگ‌تری در نظر دارند به طور مستقیم می‌توانند به عصر امین رجوع کنند. تیم خِبره عصر امین در پشت صحنه حضور دارد و این تیم‌ها را ارزیابی می‌کند.

چه شد که عصر امین سراغ حمایت از چاپ کتاب‌های چندجلدی در حوزه فناوری و نوآوری رفت؟

هر شرکتی، حوزه توسعه و حضور فعال در شبکه بازار دارد. با توجه به خط مشی‌های سالانه، آن شرکت تصمیم می‌گیرد جایگاه خود را در این بازار انتخاب کند.

عصر امین با توجه به تغییر ماهیت و ماموریت، باید جایگاه خود را تثبیت می‌کرد و اعلان حضوری به شبکه شرکت‌های همتراز و اکوسیستم کارآفرینی و سرمایه‌گذاری می‌داد. در این زمینه، سیاست‌های مختلفی در پیش گرفته شد.

به همین منظور، برنامه‌ای تحت عنوان صبحانه با فناوران داشتیم که هر ۲ هفته یک بار از افراد به نام صنعت برای گفت‌وگو دعوت به عمل می‌آمد.

فاواپرس / کتاب های فین تک عصر امین کارآفرین

علاوه بر این، عصر امین بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران، در حال برگزاری دوره‌های DBA است. چاپ و انتشار این کتاب‌ها و مجلدات هم در راستای همین حرکت بود. مجموعه مجلدات و محتواهایی که به زبان فارسی و به روز در اکوسیستم سرمایه‌گذاری و زیست‌بوم نوآوری‌مان تعریف می‌شود، کم است.

ما فقر منابع فارسی داریم و این یک واقعیت است. از آن بدتر اینکه دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی، فقر مطالعه منابع به زبان انگلیسی دارند. به همین دلیل، گزارش‌های بانک جهانی حوزه فین‌تک را با همراهی دانشجویان دانشگاه تهران و مقدمه استادان به چاپ می‌رسانیم که تاکنون یک مجموعه هفت جلدی به چاپ رسیده است.

 

 

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.