مخابرات به پروژه فیبر نوری پیوست

شرکت مخابرات ایران با پذیرش تعهدات قانونی و شروط دولت، پروانه یکپارچه خدمات ارتباطی (UNSP) دریافت کرد.

فاواپرس: روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده است عصر روز گذشته (سه‌شنبه ۲ آبان) در جلسه‌ای با حضور امیر لاجوردی، رئیس رگولاتوری و مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، این شرکت با پذیرش تعهدات قانونی و شرایط عمومی، پروانه UNSP دریافت کرد و به عنوان هشتمین اپراتور کشور وارد طرح FTTH شد.

اختلاف وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران که از بهار سال جاری دوباره شدت گرفته بود در نهایت به تمدید نشدن پروانه شرکت مخابرات منجر شد و در ماه‌های اخیر، بزرگ‌ترین اپراتور ثابت و همراه کشور بدون پروانه فعالیت به کار خود ادامه می‌داد که موضوعی عجیب بود و از نظر قانونی می‌توانست پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی برای این شرکت داشته باشد.

اکنون به نظر می‌رسد با دریافت پروانه UNSP‌ این اختلاف‌ها فروکش کرده است. هرچند مخابرات ایران در قالب طرح «نجما»، توسعه فیبر نوری را در دستور کار داشت؛ اما وزارت ارتباطات تاکید داشت این توسعه در چارچوب طرح کلی این وزارتخانه انجام شود.

طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها براساس وعده‌ها قرار است تا سال ۱۴۰۴ به ۲۰ میلیون خانوار شهری ایران، امکان دسترسی به خدمات فیبر نوری بدهد.

براساس مفاد تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت مخابرات ایران به امضا رسیده، مخابرات متعهد شده است تعداد ۷ میلیون ظرفیت از ۲۰ میلیون پوشش مورد نظر در پروژه فیبر نوری را پیش از پایان تابستان ۱۴۰۴ آماده تحویل به مشترکان کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.