وزیر ارتباطات گران فروشی اینترنت در یک پلتفرم داخلی را تایید کرد

وزیر ارتباطات تخلف یک پلتفرم داخلی در مورد گران فروشی اینترنت را تایید کرد و اعلام کرد که تخلفات تمامی سکوهای داخلی را پیگیری خواهند کرد.

فاواپرس: هفته گذشته خبری منتشر شد که طبق آن یک پلتفرم داخلی از مصوبات سازمان تنظیم مقررات در خصوص ترافیک اینترنت پیروی نمی‌کند و اینترنت مصرفی مشترکانشان را طبق ترافیک بین‌الملل محاسبه می‌کنند. این در حالی است که طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ترافیک اینترنت مصرفی در پیام‌رسان‌ها داخلی باید یک سوم پیام‌رسان‌های بین‌المللی محاسبه شود.

پس از انتشار این خبر در رسانه‌های مختلف ابراهیم رییسی‌، رییس‌جمهور، دستور داد تا این شکایت‌ها مورد بررسی قرار گیرد و اگر تخلفی صورت گرفته است با آن برخورد شود.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به خبرنگاری که نام روبیکا را به میان آورد، اعلام کرد، تاکید کرد که دولت سیزدهم به صورت تام قد از پیام‌رسان‌های داخلی و سکوهای داخلی حمایت کرده است اما این بدان معنا نیست که اگر تخلفی از سوی آنها صورت گیرد آن را پیگیری نمی‌کند. طبق گفته او وزارت ارتباطات اجازه نمی‌دهد که از سکوهای داخلی از این حمایت سواستفاده کنند و اعتماد مردم دچار خدشه شود.

براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات باید ترافیک سکوهای داخلی یک دوم ترافیک بین‌الملل محاسبه شود. این میزان در مورد پیام‌رسان‌ها و شبکه اجتماعی یک‌سوم ترافیک بین‌الملل است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.