کمیسیون تنظیم مقررات مصوبه افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت ثابت را تصویب کرده است

نامه شرکت مخابرات به سازمان بورس نشان می‌دهد کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ۳۰ مهر ماه با افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت ثابت موافقت کرده است. به نظر می‌رسد این افزایش پس از اینکه تعرفه پهنای باند شرکت ارتباطات زیرساخت افزایش یافت، اعمال می‌شود.

فاواپرس: شرکت مخابرات ایران در نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس، تصویب افزایش ۳۴ درصدی تعرفه‌های اینترنت ثابت را اطلاع داده است.

آنطور که در این نامه نوشته شده است، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات روز ۳۰ مهر امسال مصوبه به‌روزرسانی تعرفه اینترنت ثابت را تصویب کرده است که طبق آن تعرفه ADSP، VDSL و فیبر نوری ۳۴ درصد افزایش خواهد یافت.

البته طبق این نامه تعرفه سرعت ۳۰ مگابیت بر ثانیه ۱۶ درصد و سرعت ۵۰ مگابیت بر ثانیه ۷ درصد زیاد خواهد شد. مصوبه مذکور هنوز در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر نشده است.

فاواپرس / نامه مخابرات به سازمان بورس
نامه مخابرات به سازمان بورس

مجید سلطانی، مدیرعامل این شرکت نیز در نامه فوق نوشته است فروش اینترنت ثابت ۲۰ درصد از کل درآمد شرکت است و مصوبه کمیسیون تنظیم صرفا شامل اینترنت بین‌الملل خواهد شد.

سلطانی گفته است این افزایش پس از اینکه بسته‌های پیشنهادی مخابرات به تایید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسید و همچنین پس از مشخص شدن میزان افزایش تعرفه پهنای باند شرکت ارتباطات زیرساخت، این افزایش اعمال خواهد شد.

تعرفه اینترنت ثابت پس از تصویب مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات در سال ۹۶ افزایش نیافته است. اپراتورها می‌گویند با افزایش تورم و هزینه‌های جاری در طی چند سال گذشته، درآمدها کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و برای توسعه شبکه نیاز به اصلاح تعرفه دارند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.