زارع‌پور به اعلام جرم علیه دیجی کالا واکنش نشان داد

وزیر ارتباطات در واکنش به احضار مدیرعامل دیجی کالا گفت باید آستانه تحمل‌مان را در برابر سکوهای داخلی بالا ببریم.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت به اعلام جرم دادستانی علیه دیجی کالا به دلیل توهین به مقدسات اعتراض کرد.

او گفت: «تعیین ضوابط این پلتفرم‌ها بر عهده شورای عالی فضای مجازی است. این شورا طرحی در دست بررسی دارد که به‌زودی مطرح می‌شود تا برای این موارد تعیین تکلیف شود اما در خلا وجود قوانین و مقررات، توصیه من این است ضمن برخورد با هر نوع تخلفی که اتفاق می‌افتد باید با صبر و حوصله بیشتری با سکوهای داخلی برخورد شود.»

زارع‌پور گفت: «در اتفاق اخیر باید توجه مسئولیت‌ها و تکالیف فروشندگان و سکوها از همدیگر جدا شود. قانونی شفاف در این زمینه وجود ندارد. از مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌کنیم در این مورد تعیین تکلیف کنند.»

وزیر ارتباطات در دفاع از پلتفرم‌های داخلی گفت: «این‌ها سرمایه‌های کشور هستند که ما را از حضور سکوهای بیگانه در کشور بی‌نیاز کرده‌اند. الان به جای اینکه eBay و آمازون آمریکایی در کشور ما جولان بدهد الحمدلله چندین نسخه وطنی داریم. باید آستانه تحمل را بالا ببریم. البته این به این معنی نیست چشم‌ روی تخلف ببندیم، منتهی باید مشخص شود میزان مسئولیت سکو چقدر است. البته اگر تخلفی صورت گرفته باشد که در این موضوعات هم اختلاف نظر وجود دارد.»

امروز نیز سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به این مساله گفت توهین به مقدسات را تحمل نمی‌کنیم و پرونده دیجی کالا در مرحله تحقیقات است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.