قیمت لحظه‌ای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، امروز 17 خرداد 1401 / بیت‌کوین دوباره سقوط کرد

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ درصد ریزش کرد و دوباره به محدوده ۲۹ هزار دلار رسید.

سقوط بیت‌کوین به زیر 39 هزار دلار [29 فروردین 1401]

ساعاتی پیش قیمت بیت کوین برای اولین بار در ۳۳ روز گذشته به زیر سطح ۳۹٬۰۰۰ دلار سقوط کرد و در پایین‌ترین سطح به ۳۸٬۶۹۷ دلار رسید.

ساعاتی پیش قیمت بیت کوین برای اولین بار در ۳۳ روز گذشته به زیر سطح ۳۹٬۰۰۰ دلار سقوط کرد و در پایین‌ترین سطح به ۳۸٬۶۹۷ دلار رسید. بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳.۵ درصد از ارزش خود را از دست داده و در حال حاضر قیمت در نزدیکی سطح ۳۹٬۰۰۰ دلار در نوسان است.

آیا امیدی به صعود بیت کوین هست؟

ارزش بیت‌کوین به بهبودی نزدیک می‌شود زیرا نهنگ‌ها مقادیر زیادی بیت‌کوین انباشت می‌کنند.

به گزارش فاواپرس به نقل از کریپتو، به زودی افزایش قیمت بیت‌کوین می‌تواند ضرر دو هفته گذشته سرمایه‌گذاران را جبران کند البته بهبود قیمت بیت‌کوین به یک شرط رخ می‌دهد.

همبستگی بالای بیت‌کوین با سهام فناوری و اس‌اندپی۵۰۰ یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت اخیر بوده است. جالب توجه این است، طرفداران بر این باورند که قیمت بیت‌کوین اکنون در موقعیتی قرار دارد که از افت قیمت خود بهبود یابد زیرا سرمایه‌گذاران بزرگ کیف پول دارایی خریداری می‌کنند.

نهنگ‌ها از طریق افت اخیر شروع به انباشت بیت‌کوین کرده‌اند. همانطور که سرمایه‌گذاران بزرگ کیف پول بیت‌کوین بیشتری را به سبد خود اضافه می‌کنند، عرضه دارایی در صرافی‌ها کاهش می‌یابد در عین حال، کاهش عرضه بیت‌کوین در گردش مشاهده می‌شود و افزایش تقاضا برای بیت‌کوین و خروج گسترده مبادلات دو دلیل اصلی افزایش قیمت خواهند بود.

شایان ذکر است، تحلیلگران روند قیمت بیت‌کوین را ارزیابی کرده و هدف صعودی را ۴۷ هزار دلار تعیین کردند.

البته قیمت بیت‌کوین توانست تا پایان عید پاک بالای سطح حمایت ۴۷ هزار دلار ثابت بماند و تحلیلگران به این نتیجه رسیده‌اند که اکنون خطر تسلیم شدن بیت‌کوین کمتر است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۸۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۹۳ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۰.۹۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹.۹۲ میلیارد دلار است که ۲۰.۹۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۷.۰۶ میلیارد دلار است که ۱۱.۷۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۸.۷۷ میلیارد دلار است که ۸۱.۳۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

 

بیت‌کوین در مسیر ثبت رکورد جدید [27 فروردین 1401]

استخراج بیت‌کوین همیشه شاخصی قدرتمند در تقاضا برای اولین ارز دیجیتال بوده است و گاهی اوقات به عنوان یکی از راه‌های تعیین شرایط بازار استفاده می‌شود. بر اساس داده‌های موجود، هش ‌ریت بیت‌کوین بیش از یک درصد از دست داده است که ضرری متوسط ‌در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر بازتاب تقاضا برای یک ارز دیجیتال، هش ریت می‌تواند به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران اطلاعاتی در مورد شرایط بازار، انباشت یا توزیع ارائه دهد. در طول دوره رشد تابستانی در سال ۲۰۲۱، پس از سرکوب صنعت دارایی‌های دیجیتال توسط چین این عملکرد بر استخراج رمزارزهای دیجیتال نیز تاثیر گذاشت و بازار شاهد بزرگترین افت هش ریت در تاریخ رمزارزها بود.

در ۱۴ آوریل، سختی استخراج بیت‌کوین پس از افزایش ۴.۱۳ درصدی دفعه قبل، به ۱.۲۶ درصد کاهش رسید. هش ریت فعلی کل شبکه ۲۰۲ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) است.

افزایش قیمت احتمالا به دلیل کاهش سریع صدور بیت‌کوین بود که بعدا باعث عدم فشار فروش در بازار شد و بازار لحظاتی پس از بازگشت هش ریت به سطوح قبل از سرکوب، شاهد یک اصلاح عظیم ۵۰ درصدی بود.

با توجه به نمودارهای سختی استخراج و هش ریت، شاهد افزایش مداوم در هر دو معیار هستیم که نشان می‌دهد با وجود شرایط ناخوشایند بازار، تقاضا برای بیت‌کوین همچنان بالاست اما از آنجایی که بیت‌کوین به طور مداوم ارزش خود را از دست می‌دهد و هش ریت در حال افزایش است، ممکن است بازار در واقع شاهد افزایش فشار فروش باشد و نتیجه آن ممکن است این شود که ارزش بیت‌کوین بیشتر کاهش یابد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۸۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۴۲ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۰.۸۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲.۳۸ میلیارد دلار است که ۱۹.۸۸ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۶.۹۷ میلیارد دلار است که ۱۱.۱۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۹.۲۱ میلیارد دلار است که ۷۸.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

 

بازار رمزارز مجددا قرمزپوش شد [26 فروردین 1401]

بازار رمزارز در ساعات نخست معاملات امروز عمدتا قرمزپوش بوده و کوین های مشهور با افت مجدد قیمت مواجه شده‌اند.

ارزش بازار جهانی رمزارز در حال حاضر ۱.۸۷ تریلیون دلار است که ۲.۲۲ درصد رشد را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد. همچنین حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۴.۲۸ درصد کاهش یافته و به ۷۷.۱۷ میلیارد دلار رسیده است.

از طرفی، ۸.۶۶ میلیون دلار موقعیت شورت در معاملات آتی بیت‌کوین، در طول ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است.

بیت‌کوین با ریزش حدود ۳ درصد به قیمت ۴۰ هزار و ۱۴۳ دلار و اتریوم با افت بیش از ۲ درصد به قیمت ۳ هزار و ۳۴ دلار معامله می‌شوند.

ریپل و دوج‌کوین شاهد رشد قیمت بودند، در حالی که شیبا اینو و کاردانو روند نزولی در پیش گرفتند.

 

صعود دوباره بیت‌کوین [25 فروردین 1401]

بیت‌کوین به بالای ۴۰ هزار دلار بازگشت تا نشانه‌های بهبودی را نمایان کند.

بیت‌کوین از دیروز سه‌شنبه به بالای ۴۰ هزار دلار بازگشت و پس از افت هفت روزه، ارزش خود را افزایش داد.

بزرگترین ارز دیجیتال با ۰.۸ درصد افزایش به ۴۰ هزار و ۱۴۶ دلار آمریکا رسید و پس از افت ۱.۵ درصدی در اوایل روز به روندی صعودی ادامه داد. اتریوم نیز در همان زمان افزایش یافت و به بیش از ۳۰۰۰ دلار آمریکا رسید.

توکن‌های برتر اکنون درست بالاتر از سطوحی هستند که توسط تحلیلگران فنی، کلیدی در نظر گرفته می‌شود.

ریچ راس، استراتژیست فنی در ایورکر ای اس ای (Evercore ISI) در یادداشت روز دوشنبه خود ذکر کرد که بیت‌کوین و اتریوم در میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود (دقیقا مانند نزدک ۱۰۰) شکست خوردند و اکنون باید حمایت خود را در ۴۰ هزار دلار و ۲۹۰۰ دلار حفظ کنند.

بیت‌کوین و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر با شروع افزایش نرخ‌های فدرال رزرو در میان تورم سرسختانه و تداوم آشفتگی ژئوپلیتیکی، با مشکل مواجه شده‌اند. اقتصاددانان پیش از پیش‌بینی داده‌های روز سه‌شنبه نظرسنجی کردند که احتمالا تورم ایالات‌متحده به ۸.۴ درصد در ماه مارس افزایش یافته که سریع‌ترین سرعت از اوایل سال ۱۹۸۲ تاکنون است.

یان هاتزیوس، اقتصاددان ارشد گروه گلدمن ساکس روز جمعه گفت: فدرال رزرو ممکن است نیازمند افزایش نرخ‌های بهره به میزان قابل‌توجهی بیشتر از آنچه در حال حاضر برای خنک کردن اقتصاد بیش از حد گرم آمریکا لازم است، باشد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در اُآندا (Oanda) گفت: هنوز بیت‌کوین در یک الگوی مثلثی در حال تثبیت است که تا اواسط ژانویه ادامه دارد. وی افزود: مرزهای پایین و بالایی امروز ۳۶هزار و ۵۰۰ و ۴۷هزار و ۵۰۰ دلار آمریکاست.

هالی بیان کرد: در هر صورت شکستن بالاتر یا پایین‌تر از این سطوح حمایت یا مقاومت می‌تواند منجر به حرکت ۱۸ هزار دلاری شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۸۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۷۸ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۰.۷۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹۱.۹۲ میلیارد دلار است که ۹.۱۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۰.۳۳ میلیارد دلار است که ۱۱.۲۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۷.۱۱ میلیارد دلار است که ۸۳.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

 

پیش‌بینی‌های عجیب از سقوط بیت‌کوین [23 فروردین 1401]

ارزش بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) از زمان پایان همه‌گیری مشابه با ارزش سهام فناوری بوده و همبستگی ۴۰ روزه بین بیت‌کوین و نزدک ۰.۶۹۴۵ اعلام شده است که بالاترین میزانی محسوب می‌شود که تاکنون ثبت کرده است.

برخی از تحلیلگران عقیده دارند که بیت‌کوین ممکن است آن‌گونه که بسیاری از حامیان بیت‌کوین از آن یاد می‌کنند، متفاوت نباشد و همبستگی آن با سهام می‌تواند منجر به کاهش قیمت شود.

یکی از این مدافعان آرتور هیز، از بنیان‌گذاران بیت‌مکس (BitMEX) است. هیز اخیرا پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین می‌تواند به یک میلیون دلار برسد. با این حال، در یک پست نظری جدید، وی خرید یا فروش و همبستگی فعلی بین ارزهای دیجیتال و بازارهای سهام را مورد بحث قرار داد.

به گفته هیز، این همبستگی برای رمزارز خوب نیست زیرا آن را پوششی خواهد کرد.

وی افزود: اگر همبستگی بین این دو بسیار زیاد شود، توصیه به خرید رمزارز در آمادگی برای سقوط نزدک غیرعاقلانه است. با این حال، هیز معتقد است که بدون توجه به هر اتفاقی که برای رمزارز رخ دهد، سهام فناوری کاهش خواهد یافت.

این تحلیلگر خاطرنشان کرد: افزایش نرخ بهره به علاوه کاهش رشد اقتصادی و نقدینگی فعلی جهانی این امر را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

هیز همچنین اشاره کرد که نزدک سطح قیمت فعلی خود را تنها به این دلیل حفظ کرده است که تعداد کمی از شرکت‌های سودآور بر بازار تسلط دارند. تسلا، مایکروسافت، گوگل و اپل بیش از ۴۰ درصد از شاخص را در اختیار دارند و عملکرد سهام آنها نسبتا خوب بوده است حتی اگر به زیر بالاترین سطح قبلی خود نزول کرده باشند.

بر اساس این تجزیه و تحلیل، هیز معتقد است که هنوز بدترین شرایط برای بازار ارزهای دیجیتال در راه است زیرا سقوط نزدک منجر به کاهش ارزش دارایی‌های رمزارز می‌شود.

وی گفت: حتی ممکن است شاهد ارزش بیت‌کوین به حدود ۳۰ هزار دلار در سه ماهه دوم سال جاری باشیم.

با این حال، به گفته هیز، اگر همبستگی بین بیت‌کوین و شاخص نزدک قبل از فروپاشی نهایی نزدک کاهش یابد، ممکن است این اتفاق رخ ندهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۸۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۶.۰۶ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۱.۰۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۱.۶۴ میلیارد دلار است که ۵۸.۴۲ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۲.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۲.۷۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۸۵.۷۵ میلیارد دلار است که ۸۴.۳۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.