ممنوعیت فروش اقلام ضدبارداری در فضای مجازی

به گفته پلیس فتا، هرگونه تبلیغ و فروش اقلام ضدبارداری در فضای مجازی ممنوع است.

بنا به گفته رییس پلیس فتا هرگونه تبلیغ، عرضه و فروش اقلام ضدبارداری در فضای مجازی جرم محسوب شده و قاطعانه با آن برخورد خواهد شد.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی کل کشور، با بیان اینکه فروش کلیه داروها و اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است، اعلام کرد که هیچ سایت و کانالی اجازه فروش دارو را در فضای مجازی ندارد.

سردار وحید مجید با تاکید بر اینکه فروش اقلام پیشگیری از بارداری و تبلیغ آنها در فضای مجازی ممنوع است، گفت: هرگونه توزیع، فروش و تبلیغ اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است و حتما با آن برخورد قاطعانه می‌شود.

او همچنین درباره فروش اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی، گفت: طی دو ماه گذشته یک طرح عملیاتی داشتیم و در 100 کارگروه ویژه پلیس فتا با فروش دارو و اقلام بهداشتی در فضای مجازی برخورد کردیم.

او با تاکید بر اینکه فروش تمامی داروها و اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است، گفت: هیچ سایت و کانالی اجازه فروش دارو را در فضای مجازی ندارد.

سردار مجید با اشاره به اینکه 6 نفر را در حوزه فروش دارو سقط جنین در فضای مجازی دستگیر کرده‌ایم،گفت: این افراد در استان‌های البرز، تهران و کرمانشاه بودند و برخوردها همچنان با همکاری سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت ادامه دارد.

البته پلیس فضای مجازی نیروی انتظامی می‌گوید برخورد با عرضه‌کنندگان دارو در اینترنت مختص به داروهای ضدبارداری و سقط جنین نیست. سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رییس پلیس فتای تهران بزرگ، هفته پیش در مصاحبه‌ای گفت از ابتدای سال تا آخر بهمن ماه حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار قلم انواع داروهای غیرمجاز، قاچاق و خارج از شبکع توزیع رسمی کشف و با عرضه‌کنندگان برخورد شده است.

ممنوعیت فروش اقلام ضدبارداری در فضای مجازی

با متخلفان برخورد جدی خواهد شد

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی کل کشور همچنین با تاکید بر این ممنوعیت و برخورد جدی از طرف پلیس فتا با متخلفان، گفت: هرگونه توزیع، فروش و تبلیغ اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است و حتما با آن برخورد قاطعانه می‌شود.

لازم به ذکر است پیش از این در مجلس شواری اسلامی قانونی به منظور افزایش جمعیت کشور تصویب شد. براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هرگونه توزیع رایگان و یارانه‌ای اقلام پیشگیری از بارداری در مراکز بهداشت و داروخانه‌ها ممنوع شده و ممکن است همین مساله زمینه خرید و فروش این اقلام را به صورت غیر قانونی در فضای مجازی باز کند.

این البته در حالی است که به نظر می‌رسد بخشی از رویکرد پلیس فتا بر اساس دستور ممنوعیت فروش دارو در فضای مجازی باشد که پیش از این وزارت بهداشت عنوان کرده بود.

تشدید فعالیت بخش ویژه نیروی انتظامی در فضای مجازی به منظور اجرای طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام گرفته که بر اساس آن هرگونه توزیع رایگان و یارانه‌ای لوازم پیشگیری از بارداری در مراکز بهداشت و داروخانه‌های ممنوع اعلام شده است. اتفاقی که زمینه خرید و فروش این اقلام را در فضای مجازی و به صورت غیرقانونی فراهم آورده است.

از طرفی با در نظر گرفتن مجازات‌های شدید برای سقط جنین به جز در موارد استثنایی، بازار سقط جنین‌های غیرقانونی در کشورمان رونق یافته است. آمار وزارت بهداشت و پزشکی قانونی برای سقط جنین در ایران ۴۰۰ هزار مورد در سال است که برخی کارشناسان این رقم را ۶۰۰ هزارتا برآورد می‌کنند.

برخی کارشناسان معتقدند اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت دسترسی به اقلام پیشگیری از بارداری، منجر به بارداری‌های ناخواسته و درنتیجه افزایش میزان سقط جنین‌های غیرقانونی خواهد شد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.