وزیر ارتباطات:

پیام‌رسان‌های ایرانی تا آخر فروردین ماه به یکدیگر متصل می‌شوند

پیام‌رسان‌های بله، ایتا و آی‌گپ تا پایان فروردین ماه به یکدیگر متصل می‌شوند.

فاواپرس: عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت از اجرای طرح اتصال پیام‌رسان‌های ایرانی تا پایان فروردین ماه خبر داد.

زارع‌پور در این خصوص گفت: «فاز آزمایشی اتصال پیام‌رسان‌ها به یکدیگر آخر سال گذشته انجام شد. تا آخر فروردین نسخه جدیدی که بله و ایتا و آی‌گپ می‌دهند امکان اتصال را فراهم می‌کند. این مساله باعث راحتی کاربران می‌شود.»

در آخرین روزهای سال گذشته حامد منکرسی، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرده بود: هم‌اکنون تعدادی از پیام‌رسان‌ها در حال تست برای برقراری امکان اتصال متقابل هستند اما از میان پیام‌رسان‌ها دو پیام‌رسان بله و ایتا از سایر پیام‌رسان‌ها در انجام تست‌های خود جلوتر هستند و پیش‌بینی می‌شود امکان ارتباط این دو پیام‌رسان تا پایان سال فراهم شود.

او همچنین به برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه فضایی اشاره کرد و توضیح داد: «برای سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی فضایی، برنامه مفصلی برای توسعه صنعت فضایی کشور داریم. الان حدود ۱۰ ماهواره و محموله فضایی آماده تست و پرتاب داریم و چندین ماهواره هم در دست طراحی و ساخت هستند. هدف‌مان این است خدمات و توانمندی‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد در گام اول در اختیار کشورهای همسایه و اسلامی قرار دهیم و تا پایان دولت خدمات ساخت و پرتاب ماهواره در لایه لئو را تجاری کنیم و در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.