پنکیک سوآپ دسترسی ایرانی‌ها را مسدود می‌کند!

گزارش‌ها حاکی از آن است که زنجیره هوشمند بایننس از اوایل سال ۲۰۲۲ دسترسی کاربران ایرانی را به پلتفرم‌های غیرمتمرکز خود مسدود می‌کند.

به گزارش فاواپرس، بزرگ‌ترین صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال در دنیا یعنی پنکیک سوآپ دسترسی ایرانی‌ها به این پلتفرم را به زودی قطع می‌کند.

مسدودسازی ایرانی‌ها

این مسدودسازی فقط برای ایرانی‌ها نیست و به گزارش کریپتوکلاب قرار است از ۹ مارس ۲۰۲۲ دسترسی کشورهای بلاروس، کوبا، کنگو، عراق، کره‌شمالی، زیمباوه و کریمه به پلتفرم‌های غیرمتمرکز بایننس مسدود شود. حالا مهم‌ترین سوال کاربران رسانه‌های اجتماعی این است که چرا باید یک صرافی غیرمتمرکز آدرس‌های کشورهای خاص را مسدود کند؟

صرافی‌های غیرمتمرکز برای این شروع به کار کردند که افراد مختلف از سراسر دنیا بدون نیاز به احراز هویت بتوانند وارد بازار رمزارزها شوند.

یک کاربر در توئیتر خود نوشت: «تصور می‌کنم فشارهای مقامات نظارتی باعث شده تا بایننس این تصمیم را بگیرد و از چند وقت قبل در حال آماده‌سازی زیرساخت برای شناسایی آدرس‌ها بودند.»

اگرچه پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز است اما روی پلتفرم بایننس ساخته شده که به خروجی‌های متمرکز می‌رسد. بایننس با استفاده از داده‌های خروجی می‌تواند برنامه‌هایی برای مسدود کردن کشورهای خاص مانند ایران طراحی کند.

VPN کارساز است؟

بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی ابراز کردند با VPN می‌توان این برنامه‌ها را دور زد اما از زمانی که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا به شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال نسبت به استفاده از VPN هشدار داد این شرکت‌ها نظارت دقیق‌تری دارند.

طبق داده‌های زنجیره‌ای پنکیک سووپ حدود یک سوم دارایی‌های قفل شده در اکوسیستم بایننس را شامل می‌شود و این اقدام می‌تواند تاثیر زیادی در سرمایه‌گذاری ایرانیان در بازار رمزارزها داشته باشد.

بایننس در سال ۲۰۱۸ به ایرانی‌ها گفت دارایی‌های خود را از این پلتفرم خارج کنند و در غیر این صورت دارایی آن‌ها مسدود می‌شود.

با وجود ریسک‌های زیاد اما بسیاری از ایرانی‌ها با استفاده از VPN در بایننس فعالیت می‌کردند تا اینکه موسسه سایفرتریس اعلام کرد تمام آدرس‌های ایرانی در بازار رمزارزها را شناسایی کرده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.