شروع کارزار مخالفت با افزایش قیمت اینترنت

در پی حذف برخی بسته‌ها و افزایش قیمت ناگهانی اینترنت، موجی از اعتراضات از سوی کاربران به این تصمیم وارد شد.

در پی حذف برخی بسته‌ها و افزایش قیمت ناگهانی اینترنت، موجی از اعتراضات از سوی کاربران به این تصمیم وارد شد. به دنبال این موضوع، جمعی از مخالفان گرانی اینترنت با راه‌اندازی کارزار «مخالفت با افزایش قیمت اینترنت»، در حال جمع‌آوری امضا هستند.

هفته گذشته بود که تعدادی از بسته‌های اینترنتی محبوب اپراتورهای موبایل به شکل ناگهانی از لیست فروش، حذف شدند. در همین هنگام، کاربران از افزایش قیمت در عین کاهش حجم بسته‌های اینترنتی توسط ارائه‌دهندگان اینترنت خانگی خبر دادند.

پس از انتشار این اخبار و اعلام رسمی آن‌ها از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، موجی از اعتراضات از سوی کاربران به راه افتاد.

در پی این موضوع و به منظور شفاف‌سازی اقدامات اخیر اپراتورهای اینترنت ثابت و موبایل، صادق عباسی شاهکوه، رییس رگولاتوری و معاون وزیر ارتباطات، از قانونی بودن این افزایش تعرفه خبر داد.

شروع کارزار مخالفت با افزایش قیمت اینترنت

با این حال به گفته او و بنا بر تأکید وزیر ارتباطات مبنی بر جبران افزایش قیمت اینترنت برای اقشار کم‌درآمد، آن‌ها به دنبال ارائه بسته‌های جبرانی آن هم فقط برای حجم‌های زیر 2 گیگابایت هستند.

پس از این اظهارات نیز، رئیس رگولاتوری در تازه‌ترین صحبت‌های خود اذعان داشته که بسته‌های حذف شده با قیمتی زیر کف قیمتی مصوب به فروش می‌رسیده‌اند و باید حذف می‌شده‌اند تا انتظار مردم از ارزانی اینترنت موبایل بالا نرود.

شروع کارزار مخالفت با افزایش قیمت اینترنت

با این حال موضوع گرانی اینترنت که اکنون مخالفان و موافقان بسیاری را در حیطه‌های کاری و کاربردی مختلف به خود می‌بیند، هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و تصمیم نهایی برای آن اتخاذ نگشته است. از این رو، جمعی از مخالفان افزایش تعرفه اینترنت با راه‌اندازی کارزار مخالفت با افزایش تعرفه‌های اینترنت  اقدام به جمع‌آوری امضا از کاربران کرده‌اند.

این کارزار که روی صحبت آن با ریاست جمهوری و وزیر ارتباطات است تا کنون چیزی در حدود 25 هزار شرکت‌کننده داشته و تا 20 خرداد ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.