یارانه اینترنت آمریکا برای خانواده‌های کم درآمد

طبق اعلام مقامات دولت بایدن، ۲۰ ارایه‌دهنده اینترنت با عرضه یارانه اینترنت پرسرعت به میلیون‌ها خانوار فاقد اینترنت موافق کرده‌اند.

طبق اعلام مقامات دولت بایدن، ۲۰ ارایه‌دهنده اینترنت از جمله AT&T، کامکست (Comcast) و ورایزن (Verizoin Communications) بر اساس قانون زیرساختی که به اتفاق دو حزب به تصویب رسید با عرضه یارانه اینترنت پرسرعت به میلیون‌ها خانوار فاقد اینترنت موافق کرده‌اند.

به گزارش فاواپرس، طبق گزارشی که وال استریت ژورنال منتشر کرده، بایدن، رییس‌جمهور و کامالا هریس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا، قرار است امروز دوشنبه (۹ مه) در ارتباط با یارانه‌ ۳۰ دلاری اینترنت با مدیران بخش تلکام، اعضای کنگره و افرادی دیگر دیدار کنند. این کمک ماهانه دولتی قرار است دسترسی خانوارهای کم‌درآمد آمریکا به اینترنت پرسرعت را تضمین کند. با این حال روند پیشبرد این طرح با مانعی جدی مواجه است. مردمی که بیشتر از همه به آن نیاز دارند به دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت امکان ثبت‌نام ندارند.

به گفته مقامات ارشد، این شرکت‌ها که بیش از ۸۰ درصد جمعیت ایالات متحده را تحت پوشش دارند متعهد شده‌اند برای تضمین اینترنت پرسرعت خانوار، سرعت اینترنت را افزایش و قیمت آن را کاهش دهند تا تمام خانوارهای مجاز با سرحد ۳۰ دلار در ماه به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر AT&T، کامکست و خدمت فیوس (Fios) از ورایزن، ارائه‌دهندگان دیگری مثل کاکس (Cox Communications)، کارتر (Charter Communications)، فرانتیر (Frontier Communications) و ارائه‌دهندگان منطقه‌ای مثل اداره انرژی جکسون (Jackson Energy Athority) از ایالت تنسی، شرکت کامپوریوم (Comporium) در کارولینا و ورمونت تلفن (Vermont Telephone) هم در این طرح مشارکت دارند.

بایدن در کارزار ریاست‌جمهوری خود از خدمات پهن‌باند به عنوان یکی از ضروریات یاد کرد و در چندین مورد به خانواده‌هایی اشاره داشت که در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ برای دسترس به اینترنت، روزشان را در پارکینگ‌ فست‌فودی‌ها سپری می‌کردند.

این طرح که بخشی از طرح ۶۵ میلیارد دلاری دولت برای تقویت شبکه پهن‌باند کشور است، زیرمجموعه یک بودجه یک هزار میلیارد دلاری است که در سال ۲۰۲۱ با تصویب کنگره به قانون تبدیل شد. در حالی که بودجه مربوط به پهن‌باند عمدتاً به پیشبرد پروژه‌های فیبر نوری اختصاص داشته و در اختیار ایالت‌ها و مناطق مختلف قرار می‌گیرد، اما این ۱۴ میلیارد دلار را هم به یارانه طرح اتصال ارزان (Affordable Connectivity Program) اختصاص داده که قرار است هزینه اینترنت را کاهش دهد و دسترسی شهروندان به این خدمت را تسهیل کند.

طبق اعلام کمیسیون ارتباطات فدرال، که وظیفه نظارت بر کمک‌های دولتی را بر عهده دارد، حدود ۱۱.۵ میلیون خانوار برای دریافت این یارانه ثبت‌نام کرده‌اند. بر اساس دستورالعمل‌های قانونی، خانوار‌هایی که درآمدشان ۲۰۰ درصد یا کمتر از خط فقر فدرال است یا خانوارهایی که تحت پوشش طرح‌هایی مثل Medicaid (طرح کمک به هزینه‌های درمان افراد کم‌درآمد)، طرح کمک به مکمل غذایی (Supplemental Nutrition Assistance Program) یا مشمولان طرح Federal Pell (که عمدتاً دانش‌آموزان نیازمند کمک مالی را شامل می‌شود) هستند امکان دسترسی به اینترنت ارزان و بهره‌مندی از این طرح را پیدا می‌کنند.

طبق برآورد مقامات، حدود ۴۸ میلیون خانوار آمریکایی واجد شرایط این طرح بوده و دولت به دنبال ثبت‌نام آنهاست.

دولت در بخشی از تلاش‌های خود در حال راه‌اندازی وب‌سایت جدیدی به نام Getinternet.gov است که جزئیات چگونگی ثبت‌نام یا دسترسی به ارائه‌دهنده مناسب در منطقه مورد نظر را تصریح می‌کند.

دیگر آژانس‌های دولتی و همچنین دولت‌های ایالتی و شهری نیز در اجرا و پیشبرد این طرح با دولت مشارکت می‌کنند.

نسخه قدیمی‌تری از این طرح به نام طرح بهره‌مندی اورژانسی از پهن‌باند (Emergency Broadband Benefit Program)، که در سال ۲۰۲۰ از سوی کنگره ارائه شد، قرار بود اینترنت را با قیمت ۵۰ دلار در هر ماه در اختیار مردم قرار دهد. حالا قیمت یارانه ۳۰ دلاری جای این طرح را گرفته و طرح قدیمی در قانون جدیدی تلفیق شده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.