اعضای جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات منصوب شدند

زارع‌پور با صدور احکامی، اعضای جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را منصوب کرد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات، عضو شورای عالی فضای مجازی و رییس دانشگاه شریف، مدیر عامل فناپ و مدیرعامل اسبق پست از جمله اعضای جدید این کمیسیون هستند. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات یکی از کمیسیون‌های راهبردی بوده و تصمیم‌های حائز اهمیتی همچون تعیین تعرفه اینترنت از سوی این کمیسیون گرفته می‌شود.

به گزارش فاواپرس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «رسول جلیلی»، «محمد خوانساری»، «شهاب جوانمردی»، «حسین میرزاپور» و «حسین نعمتی» از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان اعضای جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات منصوب شدند.

این کمیسیون نهاد مستقلی است که وظیفه سیاست‌گذاری، تدوین و تصویب مقررات را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده دارد. نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و حفظ حقوق مشترکین و کاربران براساس اصول محوری سازمان (یعنی رعایت عدالت، انصاف، اخلاق مداری، صراحت، شفافیت و ایجاد فضای رقابتی سالم ) نیز از دیگر وظایف آن است.

«خدمات همراه»، «خدمات ثابت»، «ارتباطات رادیویی»، «همگرایی خدمات ثابت و همراه» و «پست» از جمله حوزه‌هایی است که تصمیم‌گیری درباره آن‌ها برعهده کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است.

تعیین تعرفه اینترنت همراه و ثابت، تعرفه ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت، مقررات حاکم بر ارائه خدمات کد دستوری، حمایت از توسعه شبکه فیبر نوری، شرایط و ضوابط واگذاری باندهای فرکانسی، حق امتیاز اپراتور ماهواره‌ای، تعرفه ارائه خدمات پستی و… از جمله وظایف اصلی این کمیسیون است.

فاواپرس / کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی

خوانساری دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است. وی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و دانشیار عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران است. خوانساری بیش از 5 سال سابقه ریاست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز در سوابق خود دارد.

جلیلی دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه سیدنی استرالیا و رئیس دانشگاه صنعتی شریف و دانشیار عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر آن دانشگاه است. او 9 سال سابقه عضویت در شورای عالی فضای مجازی و بیش از 26 سال سابقه فعالیت در بخش دانشگاهی و در بخش خصوصی به‌عنوان مؤسس و راهبر شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در کارنامه خود دارد.

جوانمردی دارای مدرک دکتری DBA از دانشگاه بوردو فرانسه بوده و از سال 1386 مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) است. وی عضویت در هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و نایب‌رئیسی کمیسیون اقتصاد دیجیتال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران را در کارنامه خود دارد.

میرزاپور دانش‌آموخته دکتری دانشگاه مونترال کانادا است. دستیار وزیر ارتباطات در امور راهبردی و بین‌الملل، قائم‌مقام پژوهشکده سیاست‌گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف، رئیس کارگروه داده و حکمرانی ستاد هوشمندسازی و اقتصاد دیجیتال معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره آزمایشگاه داده و حکمرانی و بنیان‌گذار و مدیر استودیوی فناوری‌های تنظیم یار ازجمله سوابق وی است.

نعمتی دارای مدرک کارشناسی ارشد و مدیرعامل اسبق شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران است. وی در سال‌های 1388 تا 1390 عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از تلاش‌های اعضای پیشین کمیسیون، آقایان «احمد معتمدی»، «ناصر علی سعادت» و «محمود حسن‌زاده قرائی» قدردانی کرده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.