الکامپ بیست‌وششم به پایان رسید

بیست‌وششمین دور از نمایشگاه الکامپ پس از پنج روز به کار خود پایان داد. براساس آمار ارایه شده در نشست خبری (امروز) ۸ تیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در اختتامیه نمایشگاه الکامپ، ۱۲۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

فاواپرس: بیست‌وششمین دور از نمایشگاه الکامپ پس از پنج روز به کار خود پایان داد. براساس آمار ارایه شده در نشست خبری (امروز) ۸ تیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در اختتامیه نمایشگاه الکامپ، ۱۲۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

صادق فرامرزی، رییس کمیته اجرایی الکامپ بیست‌وششم و قائم مقام نصر کشور و نایب‌رییس نصر تهران در این نشست خبری با بیان اینکه الکامپ در حوزه فناوری یک موجود زنده است و خودش را با شرایط وفق می‌دهد، گفت: «این نمایشگاه توانست پیام خود را به مخاطبان و همچنین حاکمیت برساند. نامه اخیر ریاست‌جمهوری درباره بازنگری در شرایط اینترنت را مرتبط با این رویداد می‌دانم.»

فاواپرس/ الکامپ بیست‌وششم به پایان رسید صادق فرامرزی

او درباره آمارهای بیست و ششمین دوره الکامپ اعلام کرد: «حدود ۴۸۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند و حدود ۱۲۰ هزار نفر از این رویداد بازدید کردند که رقم قابل توجهی است. همچنین در این رویداد میزبان ۷۰ مهمان خارجی بودیم که در قالب ۴۰ شرکت از ۱۰ کشور جهان در این دوره از الکامپ حضور داشتند و در برنامه‌هایی که در حوزه B2B برای آنان در نظر گرفته شده بود، شرکت کردند.»

فرامرزی با اشاره به اینکه نیاز است زمان برگزاری نمایشگاه‌الکامپ در ۵ سال آینده مشخص و تنها سازمان نظام صنفی مسئول برگزاری آن باشد گفت: «اگر چنین شرایطی فراهم شود ما برای این رویداد دبیرخانه دائمی در نظر خواهیم گرفت. برخی از انتقاداتی که در زمینه برگزاری الکامپ مطرح می‌شود در صورتی قابل رفع است که این جریان دائمی شکل بگیرد.»

سازمان نصر آماده دریافت بازخوردهاست

در ادامه این نشست، حسین اسلامی، رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ضمن اشاره به حضور معاون اول رییس‌جمهوری و همچنین سایر مقام‌های دولتی در این دوره از الکامپ گفت: «این موضوع نشان از اهمیت حوزه فناوری و اطلاعات برای دولت و حاکمیت دارد و ما امیدواریم این رویداد فرصتی برای رفع موانعی باشد که گاهی خودساخته است.»

فاواپرس/ الکامپ بیست‌وششم به پایان رسید حسین اسلامی

اسلامی با اشاره به استقبال خوبی که از رویداد الکامپ صورت گرفته، خاطرنشان کرد: «با وجود اینکه موضوع قطع برق در مراسم افتتاحیه در اختیار ما نبود، اما به عنوان نظام صنفی درباره این اتفاق عذرخواهی کردیم و مسئولیت آن را برعهده گرفتیم. همچنین سعی کردیم برای جبران، روز دیگری به نمایشگاه اضافه شود. در مجموع نظام صنفی رایانه‌ای آماده دریافت بازخورد‌ها، انتقادات و پیشنهادات در این زمینه است.»

او اضافه کرد: «شاید خیلی از مجموعه‌ها در حاکمیت و بخش خصوصی دوست نداشتند این نمایشگاه برگزار شود یا ترجیح می‌دادند در صورت برگزاری همه چیز در سکوت اتفاق بیفتد، اما مجموعه بازخوردها بسیار راضی کننده بوده و ما را در این مسیر مستحکم‌تر کرده است.»

اسلامی ضمن تأکید بر اینکه زمان برگزاری الکامپ مطلوب سازمان نصر نبوده، گفت: «انتظار ما این است که زمان بهتری را برای برگزاری نمایشگاه الکامپ در اختیار ما قرار دهند. حوزه فاوا شایسته بهترین پذیرایی است. همچنین در حوزه سخت‌افزار هم با وجود اینکه در زمینه هزینه‌ها تخفیف داده بودند، اما این مطلوب فعالان حوزه سخت‌افزار نیست. سعی می‌کنیم برای بخش سخت‌افزار به صورت خاص رویداد متفاوتی را برگزار کنیم.»

او از حاضرین دعوت کرد در رویداد «روز فناوری اطلاعات» که ۲۰ تیرماه در مجموعه برج میلاد برگزار می‌شود حضور داشته باشند.

برگزاری بیش از ۱۵۰ نشست و سخنرانی در الکامپ

رضا قربانی، عضو هیات مدیره نصر تهران، نیز در این نشست خبری ضمن اشاره به اینکه الکامپ امسال در موجی از ناامیدی برگزار شد، گفت: «بعد از ۴ سال که از برگزاری آخرین دوره الکامپ می‌گذشت، بعضی از بخش‌ها مانند الکام استارز را نمی‌توانستیم به شکل سابق داشته باشیم، به این دلیل که شرایط کسب‌وکارها در این مدت تغییر کرده و حداقل در دو سال گذشته هیچ استارتاپی شکل نگرفته بود. با وجود همه بحث‌ها از جمله تحریم الکامپ که در فضای مجازی مطرح می‌شد، به این نتیجه رسیدیم که باید فضایی به وجود بیاید تا دوستانی که نقد و نظری دارند بتوانند آن را در الکامپ مطرح کنند.»

فاواپرس/ الکامپ بیست‌وششم به پایان رسید رضا قربانی

او ادامه داد: «با وجود آنکه بخش محتوایی الکامپ در یک بازه زمانی بسیار کم برنامه‌ریزی شد، در این ۵ روز بیش از ۱۵۰ نشست و سخنرانی برگزار کردیم و بیش از ۲۵۰ نفر از چهره‌های تاثیرگذار در فضای صنفی و حوزه فناوری نوآوری در این برنامه‌ها حضور داشتند. این برنامه‌ها و انعکاس آن منجر به انتشار نامه‌ای از سوی رییس‌جمهور برای رسیدگی به وضعیت اینترنت شد.»

قربانی تأکید کرد: «شاید خیلی امیدوار نباشیم که این دستورها منجر به بهبود کیفیت اینترنت شود، اما اگر حداقل نتیجه الکامپ بیست‌وششم بعد از ۴ سال این بوده که صدای اعتراض کسب‌وکارها درباره وضعیت غیرقابل قبول اینترنت منتقل و پیرو آن دستور رسیدگی صادر شود، این یک دستاورد قابل قبول بوده و می‌توان این مطالبه را ادامه داد.»

او با اعلام اینکه در «الکامپ استیج» به بیش از ۲۰ حوزه تخصصی مانند لجستیک، سلامت، فین‌تک، بازی، بانک، بیمه، رمزارز، زنان، رگولاتوری و … توجه شده، تأکید کرد: «۲۵ الی ۳۰ درصد از نشست‌های ما با حضور زنان برگزار شد. همچنین نشستی داشتیم که به صورت تخصصی به مسائل زنان در حوزه کسب‌وکارها می‌پرداخت.»

همچنین در این نشست «آزاد معروفی»، دبیر کل نصر کشور و «بهرام زاهدی» دبیر کمیته مرکزی رتبه‌بندی مراکز داده، به مسئله مصوبه ۲۴۷ با موضوع رتبه‌بندی مراکز داده از طریق سازمان تنظیم مقررات و نیاز به اصلاحات این مصوبه پرداختند و تأکید کردند، لازم است تغییرات مورد نیاز درخصوص این مصوبه با هماهنگی و همکاری بخش خصوصی که متولی صنفی آن سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است صورت بگیرد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.