سازمان ثبت احوال هک شد

در حالی که اخباری درباره هک شدن سازمان ثبت احوال کشور در فضای مجازی منتشر شده است، این اخبار توسط این سازمان تکذیب می‌شود.

فاواپرس: در حالی که اخباری درباره هک شدن سازمان ثبت احوال در فضای مجازی منتشر شده است، یکی از مدیران سازمان ثبت احوال هک شدن سایت این سازمان را تکذیب کرد.

همچنین تسنیم در توییتی کوتاه نوشت: «سازمان ثبت احوال کشور: سایت این سازمان هک نشده است»

این در حالی است که وبسایت سازمان ثبت احوال از دسترس خارج شده است و یک گروه هکری ادعا کرده این وب سایت را هک کرده است. این گروه هکری تصاویری از اطلاعات این سامانه را منتشر و ادعا کرده است که سایت سازمان ثبت احوال هک شده است.

سایت سازمان ثبت احوال هک شد

البته با وجود تکذیب هک شدن سازمان ثبت احوال، هنوز علت از دسترس خارج شدن وبسایت این سازمان اعلام نشده است. خصوصا که یک هکر تصاویری در خصوص این هک منتشر کرده که در حال حاضر صحت آن‌ها قابل تایید نیست.

هنوز علت از دسترس خارج شدن وبسایت این سازمان اطلاع رسانی نشده است اما دقایقی پیش تصاویری از سوی یک هکر مبنی بر هک سایت سازمان ثبت احوال منتشر شده بود.‌

فاواپرس / سازمان ثبت احوال هک شد

این دومین حمله هکری در ماه جاری است که خبرساز می‌شود. پیش از این تپسی مورد حمله قرار گرفته بود و هکرها قصد فروش اطلاعات کاربران آن را داشتند. اما این بار شواهد نشان می‌دهد که هکرها قصدی به غیر از اهداف مالی داشته باشند.

سایت ثبت احوال بدون عملکرد در دسترس قرار گرفت

عملکرد بخش‌های مختلف سایت ثبت احوال از کار افتاده و تنها صفحه اول این سایت در درسترس قرار دارد. این اتفاق پس از آن رخ داد که یک گروه هکری ادعا کرد با هک سایت ثبت احوال به اطلاعات ۱۳۰ میلیون نفر از ایرانیان دسترسی پیدا کرده است.

شب گذشته پس از انتشار خبر هک، خبرگزاری تسنیم به نقل از مدیران سازمان ثبت احوال، خبر هک را تکذیب کرد. با این حال انتشار تصاویری که ادعا می‌شود مربوط به پایگاه داده ثبت احوال است در فضای وب ادامه دارد.

همچنین با در دسترس قرار گرفتن وب‌سایت ثبت احوال گفته می‌شود دسترسی به پایگاه داده از بین رفته یا پایگاه داده دیگر وجود ندارد، چراکه در آدرس این وب‌سایت، عملکردهای بخش‌های مختلف از کار افتاده و همچنین در اینسپکت این وب‌سایت، Wayback Machine در بادی کد نشان داده می‌شود. به همین دلیل گمانه‌زنی‌هایی در مورد برگردانندن منابع از طریق آرشیو وب مطرح شده است.

فاواپرس / سازمان ثبت احوال هک شد

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.