فین‌تک عربستانی یونیکورن شد

تامارا (Tamara)، شرکت فناوری امور مالی عربستان، که از پشتوانه بانک گلدمن ساکس آمریکا برخوردار است در تازه‌ترین دور جذب سرمایه بیش از یک میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.

فاواپرس: تامارا که در سال ۲۰۲۱ از شرکت بریتانیایی چک‌آوت‌دات‌کام نیز ۱۱۰ میلیون دلار سرمایه دریافت کرده بود حالا پس از گذشت دو سال به سرحد لازم برای یونیکورن یا تک‌شاخ شدن رسیده است.

بلومبرگ می‌گوید تامارا در تازه‌ترین دور سرمایه‌گذاری خود ۳۴۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی مثل Sanabil، یکی از واحد‌های صندوق سرمایه ملی عربستان، را جذب خود کرد.

این در حالی است که بسیاری از استارت‌آپ‌های خاورمیانه در نتیجه روند کاهش قرارداد‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در سال ۲۰۲۲ برای جذب سرمایه‌ جدید با مشکل مواجه هستند. داده‌های شرکت تحقیقاتی Magnitt نیز نشان می‌دهد که حجم سرمایه‌گذاری جسورانه روی استارت‌آپ‌های مستقر در خاورمیانه و شمال آفریقا در اولین ۹ ماهه سال ۴۴ درصد کاهش یافته است.

تامارا یکی از بزرگترین استارت‌آپ‌های الان‌ بخر، بعدا پرداخت‌ کن، خاورمیانه است و به گفته عبدالمجید الصیخان، مدیرعامل این شرکت، طی چند سال آینده به دنبال عرضه عمومی سهام است.

الصیخان که یکی از هم‌بنیان‌گذاران این شرکت نیز هست می‌گوید: «طبق باور ما، عرضه عمومی سهام در بازار عربستان سعودی نه تنها شدنی است بلکه مطلوب است. تقاضای بسیار زیادی برای عرضه عمومی شرکت‌هایی مثل تامارا وجود دارد.»

تازه‌ترین دور جذب سرمایه تامارا پس از آن انجام گرفت که ماه گذشته بانک گلدمن ساکس سرحد بدهی این شرکت را افزایش دهد.

تامارا در عربستان، کویت و امارات فعالیت دارد. این شرکت همچنین به بیش از ۱۰ میلیون کاربر و ۳۰ کسب‌وکار همکاری می‌کند. تبی، دیگر فین‌تک سعودی، نیز آبان ماه امسال در جذب سرمایه پیش از عرضه عمومی یونیکورن شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.