فهرست محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل آمریکا در سال 2022

با گذشت 2 سال از شروع پاندمی کرونا، فهرست محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل آمریکا دست‌خوش تغییراتی شده است.

با گذشت بیش از دو سال از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، محل و نحوه کار کارمندان به طرز چشمگیری تغییر کرده است. با توجه به این که میلیون‌ها آمریکایی حالا به صورت دورکاری و از خانه کار می‌کنند؛ کارکنان در حال بازنگری اولویت‌ها هستند. این مساله باعث شده تا فهرست محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل آمریکا تغییر کند به طوری که حتی ممکن است تعجب‌آور باشد.

هفته گذشته، پلتفرم جست‌وجوی مشاغل Glassdoor هشتمین فهرست سالانه خود را از محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل آمریکا منتشر کرد. تمامی مشاغل موجود در این فهرست، باید دست‌کم در یک سال گذشته 100 مورد بررسی دستمزد و رضایت شغلی سال گذشته در پلتفرم گلس‌دور و حداقل 2000 فرصت شغلی تا اواسط دسامبر به ثبت رسانده باشند. هم‌چنین پتانسیل درآمد، رضایت شغلی و تعداد فرصت‌های شغلی در هنگام تعیین رتبه به طور مساوی وزن داده شد.

فهرست محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل آمریکا در سال 2022

معماری سازمانی (Enterprise Architect) با متوسط درآمد سالیانه 145 هزار دلار رتبه‌ی نخست این فهرست را به خود اختصاص داده است. کسانی که مسئولیت اطمینان از قابلیت پاسخ‌گویی و پایداری نرم‌افزارهای فناوری اطلاعات سازمان‌ها را بر عهده دارند. معماران سازمانی نقشی اساسی در تغییر شیوه‌های کاری به سمت دورکاری و روش‌های ترکیبی داشته‌اند. این جایگاه شغلی در زمان شروع همه‌گیری، در رتبه‌ی چهارم این فهرست قرار داشت.

به گفته‌ی دانیل ژائو، اقتصاددان ارشد Glassdoor، به دلیل اهمیت داشتن یک زیرساخت IT سازگار و قابل اعتماد در شرایط دورکاری امروزی، به طور کلی اهمیت معماران سازمانی و فناوری اطلاعات در سازمان، بیش از همیشه اهمیت یافته است. معماران سازمانی که به طور متوسط ​​144997 دلار درآمد دارند، دارای امتیاز رضایت شغلی 4.1 (از 5) هستند. وی اعتقاد دارد که ماهیت اصلی این نقش برای کارکنان بسیار جذاب است.

فهرست محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل آمریکا در سال 2022

رتبه‌ی دوم و سوم فهرست محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل آمریکا را مهندسان فول‌استک (Full Stack Engineer) و دانشمندان داده (Data Scientist) تصاحب کرده‌اند. میانگین درآمد شش رقمی – به ترتیب 102 هزار و 120 هزار دلاری در سال و نمرات رضایت شغلی بالا – 4.3 و 4.1 – به آن‌ها برای نشستن در این رتبه کمک کرده است.

بنا به گفته‌ی ژائو؛ کسانی که در این مشاغل به شدت فنی و تکنیکال و 21 زمینه‌ی شغلی دیگر در این فهرست قرار گرفته‌اند، اغلب بسیار راحت‌تر از سایر همکاران خود در سایر زمینه‌ها می‌توانند به صورت دورکاری یا ترکیبی کار کنند؛ مساله‌ای که به اعتقاد ژائو به احتمال زیاد به جایگاه این زمینه‌ی شغلی در این فهرست کمک کرده است. زمانی که بررسی‌های شغلی Glassdoor با ذکر «وضعیت ترکیبی» 626 درصد در سال گذشته افزایش یافت، 80 درصد آن‌ها مربوط به مشاغل فناوری‌محور بوده‌اند. 

دیوید ناپلونی، معاون خدمات مشتری جهانی در Korn Ferry می‌گوید: «متقاضیان شغلی به دنبال شرکت‌هایی هستند که ارزش‌هایی مطابق با ایده‌آل‌های آن‌ها داشته باشند. بسیاری از کارجویان خارج از کشور به دنبال شرکت‌هایی هستند که انعطاف‌پذیری بیشتری ارایه می‌دهند و نیازی به حضور در محل کار برای 5 روز در هفته را نداشته و به آن‌ها اجازه می‌دهند در جغرافیایی دورتر به فعالیت شغلی خود بپردازند. و من فکر می‌کنم که ما توانسته‌ایم در دو سال گذشته این شرایط را فراهم آوریم.» بر اساس یک نظرسنجی که در ماه دسامبر توسط این شرکت انجام شد، 51 درصد از متخصصان تمایل دارند که در خانه کار کنند.

یکی دیگر از روندهای دوران همه‌گیری که بر فهرست محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل آمریکا امسال تاثیر گذاشته است؛ به استعفای بزرگ معروف شده است. از آن جایی که در دو سال گذشته کارکنان با نرخ‌های بی‌سابقه‌ای دست از کار کشیده‌اند، شرکت‌ها ناگزیر شده‌اند تا با سرعت سرسام‌آوری به جذب مدیران منابع انسانی (رتبه 13) و استخدام‌کنندگان سازمانی (رتبه 17) بپردازند. 

به گفته‌ی ژائو؛ این روند نشان‌دهنده‌ی این مساله است که امروزه برای شرکت‌ها چقدر مهم است که افرادی مناسب را برا استخدام کارکنان شایسته پیدا کنند. این روندی است که به دلیل همه‌گیری در حال افزایش بوده و به همین دلیل است که امسال شاهد این بودیم که این نقش‌های مردم‌محور در جایگاه بالاتری در این فهرست قرار گرفته‌اند.

فهرست محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل آمریکا در سال 2022

در طول سال گذشته، فرصت‌های شغلی برای مدیران منابع انسانی تقریبا دو برابر شده، در حالی که فرصت‌های شغلی برای استخدام‌کنندگان سازمانی – که مسئول جذب استعدادها هستند – تقریبا چهار برابر شده است. با 91502 دلار و 77700 دلار، میانگین سالانه درآمد آن‌ها ممکن است با همکاران فنی خود مطابقت نداشته باشد، اما آن‌ها از شغل خود رضایت بیشتری دارند و هر کدام 4.4 امتیاز می‌گیرند.

روان‌پزشکان (شماره 22) و روان‌شناسان (شماره 34) برای اولین بار در فهرست محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل آمریکا حضور دارند. اگرچه کارکنان مراقبت‌های بهداشتی از جمله افرادی هستند که بیشترین آسیب را از این همه‌گیری دیده‌اند، اما یک نظرسنجی در ماه دسامبر از بیش از 500 کارمند مراقبت‌های بهداشتی که توسط مجله پزشکی داخلی عمومی منتشر شد، نشان داد که تقریبا 50 درصد آن‌ها قصد دارند در 5 تا 10 سال آینده این حوزه را به دلیل کووید-19 ترک کنند. – کسانی که در این دو موقعیت بودند، رضایت شغلی بالایی را گزارش کردند و امتیاز 4 را کسب کردند.

به گفته‌ی دانیل ژائو، بحران سلامت روانی امروز در آمریکا در نتیجه همه‌گیری است که دامن‌گیر جامعه شده است و این مساله به طور خاص به روان‌پزشکان و روان‌شناسان، برای قرارگیری در فهرست محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل آمریکا کمک می‌کند. این مشاغل دارای تقاضای بالایی هستند و حقوق قابل توجهی را پرداخت می‌کنند. روانشناسان می توانند به طور متوسط 95199 دلار درآمد داشته باشند، در حالی که روانپزشکان می توانند 252385 دلار درآمد داشته باشند.

فهرست محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل آمریکا در سال 2022

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.