عبور درآمد 6800 شرکت دانش‌بنیان از یک میلیارد دلار

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلام درآمد ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی دانش‌بنیان‌ها در سال گذشته، از درآمد صادراتی بیش از یک میلیارد دلاری ۶ هزار و ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش فاواپرس، سیاوش ملکی‌فر با اعلام اینکه درآمد صادراتی ۶ هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان، از مرز یک میلیارد دلار فراتر رفته است، گفت:‌ این شرکت ها توانسته اند در بازارهای قابل توجهی در جهان،‌ شرکت های مشابه اروپایی و آمریکایی را کنار بزنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین به درآمد ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی در حال حاضر ۷۰ نوع خدمات در ۴ دسته کلی به شرکت های دانش بنیان ارایه می‌کند.

وی دایره فعالیت و خدمات دهی صندوق نوآوری و شکوفایی را تنها منحصر به شرکت های کوچک و بزرگ دانش بنیان ندانست و افزود: با وجود اینکه امروز سرمایه صندوق دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است، اما تنها در سال ۱۴۰۰ توانسته با ابزارهای تامین مالی نوآورانه به میزان ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت به عمل آورد؛ اما با محاسبه افزایش تورم و روند رو به رشد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان این میزان از منابع صندوق کافی نخواهد بود.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه خبر داد: با این حال پس از تصویب قانون تولید جهش بنیان در سال ۱۴۰۱ امید این می‌رود که منابع صندوق نوآوری رو به افزایش بگذارد و صندوق توانایی بیشتری برای تسریع فرایند توسعه شرکت‌های دانش‌‎‌بنیان داشته باشد.

ملکی‌فر همچنین از سازوکار حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از طرح‌های ملی یاد کرد و افزود: در این طرح کار ما در صندوق این است که به سراغ دستگاه‌های اجرایی می‌رویم و نیازهای کشور را از آن‌ها می‌پرسیم و به اتفاق همین دستگاه‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان مناسب برای ارایه فناوری مطابق با آن نیاز را شناسایی می‌کنیم و پس از این برای طراحی و ساخت چنین فناوری‌هایی از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت لازم را به عمل می‌آوریم.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.