قیمت کیا K5‌ در بازار ایران مشخص شد؛ گران‌ترین نسل کیا اپتیما

قیمت کیا K5‌ از سوی کوشاخودرو برای مشتریان نهایی مشخص شد تا این خودرو یک گام دیگر به عرضه نهایی نزدیک شود.

فاواپرس: شرکت کوشاخودرو قیمت کیا K5‌ را برای مشتریان نهایی خود اعلام کرد. براساس اعلام شرکت واردکننده، این سدان وارداتی با قیمت بیش از ۲ میلیارد تومان به خریداران تحویل داده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، همزمان با صدور دعوتنامه‌های کیا K5 مدل 2023 برای خریداران این محصول وارداتی، شرکت کوشا خودرو نیز قیمت نهایی کیا K5 را معادل 2 میلیارد و 467 میلیون و 321 هزارتومان اعلام کرده است.

کوشاخودرو مدتی پیش از سدان میان‌رده کیا به‌صورت رسمی رونمایی کرد و اکنون نوبت به فرایند تحویل آن رسیده است.

کیا K5‌ درواقع نسل پنجم کیا اپتیما معروف است که پس از تغییر نام، با لقب کی 5 شناخته می‌شود. این خودرو مدرن‌ترین و جذاب‌ترین نسل از این خودرو در ایران خواهد بود. درعین‌حال می‌توان کیا K5‌ را ضعیف‌ترین نسخه وارداتی از کیا اپتیما تاکنون دانست. نخستین نمونه‌های این خودرو که متعلق به فیس‌لیفت نسل دوم آن بودند، با موتورهای شش‌سیلندر به دست مشتریان ایرانی رسیدند.

نسل‌های سوم و چهارم این خودرو نیز به موتور 2.4 لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی مجهز بودند. بااین‌حال، کیا K5‌ ضعیف‌ترین خودرو در بین نسل‌های مختلف آن محسوب می‌شود، چرا که با موتور دولیتری تنفس طبیعی به بازار ایران عرضه خواهد شد؛ البته امکان سفارش کیا K5‌ با موتورهای قوی‌تر نیز وجود دارد که مشتریان ایرانی به‌دلیل قوانین محدودکننده واردات از آن محروم هستند.

قیمت کیا K5‌ در بازار چقدر خواهد بود؟

پیشرانه کیا K5‌ حداکثر 150 اسب‌بخار قدرت و 196 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند که ارقام قابل‌توجهی برای یک سدان 1.5 تنی نیستند. بااین‌حال، پیشرانه کیا K5‌ از سیستم تزریق سوخت غیرمستقیم یا MPi‌ استفاده می‌کند و تنفس آن نیز به‌صورت طبیعی است؛ بنابراین سازگاری آن با سوخت عرضه‌شده در کشور تضمین‌شده خواهد بود. جعبه‌دنده شش‌سرعته خودکار نیز وظیفه انتقال قدرت به محور جلو را در مدل کی 5 بر عهده دارد.

فاواپرس / قیمت کیا K5‌ در بازار ایران مشخص شد؛ گران‌ترین نسل کیا اپتیما

دراِزای پرداخت قیمت کیا K5‌ که حدود 2.5 میلیارد تومان است، امکانات رفاهی چندانی نیز نصیب شما نخواهد شد. شش کیسه هوا، رادار نقطه کور، کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری، دستیار حفظ مسیر، نور بالا اتوماتیک، سیستم تهویه دو نقطه‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر 8 اینچی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی، سنسور پارک و دوربین عقب ازجمله تجهیزات این خودرو هستند.

با توجه به تشنگی بازار برای خودروهای وارداتی جدید، انتظار داریم که قیمت کیا K5‌ در بازار آزاد حدود چهار میلیارد تومان تعیین شود.

بازگشت اپتیما به ایران با نام جدید K5

بیش از 2 دهه از حضور کیا اپتیما در بازار کشورمان می‌گذرد. در این سال‌ها، مشتریان ایرانی با نسل‌ دوم (اتاق MG)، نسل سوم (اتاق TF) و نسل چهارم (JF) این خودروی کره‌ای، آشنا شده‌اند. اما از ابتدای سال 1397 خورشیدی، که ایالات متحده از توافق برجام خارج شد، تحریم‌ها نیز دوباره شروع شد که دو نتیجه بسیار مهم داشت؛ اولا کیا از بازار ایران رفت. دوما واردات خودرو متوقف شد.

فاواپرس / قیمت کیا K5‌ در بازار ایران مشخص شد؛ گران‌ترین نسل کیا اپتیما

کیا اپتیما از همان روز اول تولدش، در بازار کره جنوبی با نام کیا K5 فروخته می‌شد اما پس از آمدن نسل پنجم اپتیما (اتاق DL3) در سال 2019، کیا تصمیمی انقلابی گرفت و در همه بازارها و در همه کشورهای جهان، این خودرو را با همان نام اصلی خود، یعنی کیا K5 معرفی کرد. کیا K5 با اینکه در سال 2019 معرفی شده اما ورودش به بازار جهانی از مدل 2021 شروع شده است. البته نسخه وارداتی به ایران، که در سال 1402 توسط کوشا خودرو به کشورمان می‌آید، احتمالا از مدل 2023 خواهد بود.

همزمان با صدور دعوتنامه‌های کیا K5 مدل 2023 برای خریداران این محصول وارداتی، شرکت کوشا خودرو نیز قیمت نهایی K5 را معادل 2 میلیاردو 467 میلیون و 321 هزارتومان اعلام کرده است. بر این اساس شرکت کوشاخودرو قیمت کیا K5‌، این سدان وارداتی را با قیمت بیش از ۲ میلیارد تومان به خریداران تحویل خواهد داد و با توجه به تشنگی بازار برای خودروهای وارداتی جدید، انتظار داریم که قیمت کیا K5‌ در بازار آزاد حدود چهار میلیارد تومان تعیین شود.

گفتنی است که قیمت کیا K5 به صورت علی‌الحساب، یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان بوده که در نهایت با احتساب هزینه‌های جانبی به قیمت اعلام شده جدید رسیده است. حالا با مشخص شدن قیمت کیا K5، خودروی وارداتی کوشا خودرو اعلام شد و دعوتنامه ثبت نام کنندگان به زودی ارسال می شود. 

بر اساس اطلاعات موجود، دعوتنامه مربوط به این خودرو برای خریداران به زودی ارسال خواهد شد و متقاضیان که نیمی از مبلغ علی‌الحساب قیمت کیا K5 را پرداخت کرده بودند، باید نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.