از بایننس تا شاهزاده سعودی

آشنایی با حامیان مالی ایلان ماسک در خرید توییتر

بر اساس پرونده جدیدی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ثبت شده، حامیان مالی ایلان ماسک شامل شرکت‌ها و نهادهای معتبر در مجموع رقمی حدود 7 میلیارد دلار برای خرید توییتر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بر اساس پرونده جدیدی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ثبت شده، حامیان مالی ایلان ماسک شامل شرکت‌ها و نهادهای معتبر در مجموع رقمی حدود 7 میلیارد دلار برای خرید توییتر سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در این بین نام‌های آشنایی مانند صرافی رمزارز بایننس و «لری الیسون»، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اوراکل دیده می‌شود که به ترتیب برای خرید این شبکه اجتماعی 500 میلیون دلار و یک میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کنند.

ایلان ماسک طبق اسناد جدید ثبت شده برای کمیسیون بورس امریکا، موفق شده نظر 19 سرمایه گذار و شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری رو جلب و بیش از 7 میلیارد دلار سرمایه جدید برای خرید توییتر رو جذب کند. ماسک همچنین ممکن هست برای چند ماه مدیرعامل موقت توییتر هم شود.

طبق اسناد SEC، بیش از 10 شرکت و نهاد مختلف در فهرست حامیان مالی ایلان ماسک برای خرید توییتر قرار دارند. در صدر این لیست نام، لری الیسون با حمایت مالی 1 میلیارد دلار دیده می‌شود.

حامیان مالی ایلان ماسک

از جمله این سرمایه گذاران بزرگ می توان به این اسامی اشاره کرد: لری الیسون، یکی از بنیان گذاران شرکت اوراکل، 1 میلیارد دلار، شرکت سرمایه گذاری امریکایی بزرگ Sequoia حدود 800 میلیون دلار، شرکت سرمایه گذاری اماراتی VyCapital حدود 700 میلیون دلار، شرکت بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، 500 میلیون دلار و صندوق ثروت ملی قطر، بازوی سرمایه گذاری خارجی این کشور، 375 میلیون دلار در این خرید سهیم شدن.

شاهزاده ولید بن طلال، سرمایه دار عربستانی هم که حدود 1.8 میلیارد دلار در حال حاضر در شرکت توییتر سهام داره هم گفته که همین مقدار سهام رو در شرکت جدید بعد از خرید ایلان ماسک هم حفظ خواهد کرد.

با این سرمایه جدید ماسک می تواند ریسک خودش رو با وام هایی و قرض هایی که گرفته کمتر کند. در نتیجه مقدار وام با وثیقه سهام تسلا از 12.5 میلیارد دلار به 6.25 میلیارد دلار کاهش پیدا می کند و بخشی از مبلغ قرارداد که از پول نقد و فروش سهام ایلان ماسک به دست میاد هم از 21 میلیارد دلار به 27.25 میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

ایلان ماسک پیش از این گفته بود که تا جایی که از نظر قانونی ممکن باشه سهامداران فعلی توییتر رو حفظ خواهد کرد و آنها رو در شرکت سهامی خاص جدید سهیم می کند و تاکنون موفق شده حداقل یکی از آنها را راضی به ماندن کند. همچنین ماسک در حال گفتگو با جک دورسی، یکی از موسسان توییتر که حدود 2 درصد از سهام توییتر در اختیارش هست، هم هست تا او را هم قانع کند تا سهامش را در شرکت جدید حفظ کند.

طبق منابع مختلف ماسک گزینه ای برای مدیرعاملی شرکت توییتر بعد از خریدش هم انتخاب کرده اما گفته می شود حداقل در چند ماه اول ماسک شخصا مدیرعاملی این شرکت رو به عهده خواهد گرفت. همچنین ماسک ممکن هست بعد از چند سال، توییتر رو دوباره سهامی عام کند و آن رو به بازار بورس امریکا برگرداند.

لری الیسون؛ بزرگترین حامی ماسک در خرید توییتر

فاواپرس / حامیان مالی ایلان ماسک در خرید توییتر / لری الیسون

الیسون همیشه خود را به عنوان یکی از «دوستان بسیار نزدیک» ماسک معرفی کرده و در سال 2018 به هیات مدیره تسلا اضافه شد. طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، الیسون یازدهمین فرد ثروتمند جهان محسوب می‌شود و بیش از 90 میلیارد دلار دارایی دارد. او در سال 2012، تقریبا تمام جزیره لانائی هاوایی را به قیمت حدود 500 میلیون دلار خریداری کرده بود.

صرافی کریپتو بایننس نیز 500 میلیون دلار روی خرید توییتر توسط ایلان ماسک سرمایه‌گذاری کرده است و در میان لیست ارائه شده، چهارمین نهادی محسوب می‌شود که بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را انجام داده.

«چانگ‌پنگ ژائو» مدیرعامل بایننس، در توضیح این خبر، سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری صرافی را «سهم کوچکی برای هدف اصلی» خواند که احتمالا به تعهد ایلان ماسک برای حمایت از آزادی بیان در شبکه اجتماعی توییتر اشاره دارد.

فاواپرس / حامیان مالی ایلان ماسک در خرید توییتر / چانگ پنگ ژائو

در این لیست، همچنین نام شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «اندریسن هوروویتز»، شرکت مالی فیدلیتی و شرکت سرمایه گذاری دولتی قطر نیز دیده می‌شود که به ترتیب 400 میلیون دلار، حدود 316 میلیون دلار و 375 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده‌اند.

بن هوروویتز بنیانگذار شرکت Andreessen Horowitz درباره سرمایه‌گذاری آن چندین توییت به اشتراک گذاشت و نوشت: این سرمایه‌گذاری را انجام دادیم، زیرا به چشم‌انداز اوان و جک برای ارتباط جهان اعتقاد داریم و همچنین معتقدیم که ایلان در نهایت می‌تواند آن را به چیزی که قرار بود باشد تبدیل کند.

هوروویتز در ادامه توییت خود به برخی مشکلات توییتر به عنوان یک شرکت عمومی وابسته به تبلیغات از جمله ربات‌ها و سواستفاده و سانسور اشاره کرد. در ادامه «جک دورسی» بنیانگذار توییتر، نظرات هوروویتز را تایید کرد.

شاهزاده سعودی در میان حامیان مالی ایلان ماسک در خرید توییتر

فاواپرس / حامیان مالی ایلان ماسک در خرید توییتر / ولید بن طلال

شاهزاده سعودی «ولید بن طلال» که هم اکنون هم یکی از سهامداران توییتر است نیز موافقت کرد که پس از بسته‌شدن قرارداد، دوباره در این شبکه اجتماعی سرمایه‌گذاری کند. او متعهد شد تا 34,948,975 سهام به ارزش حدود 1.7 میلیارد دلار خریداری کند. ولید در توییتر خود خطاب به ایلان ماسک نوشت: «اعتقاد دارم که تو رهبر مناسبی برای توییتر خواهی بود تا پتانسیل آن را به حداکثر برسانی.»

ایلان ماسک، اوایل همین ماه توییتر را در معامله‌ای 44 میلیارد دلاری خرید. انتظار می‌رود تا این معامله در اواخر سال جاری نهایی شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.