8 اشتباه مهلک که مانع حضور مؤثر در لینکداین هستند

استفاده از شبکه‌ی لینکداین می‌تواند مفید باشد و این به شما بستگی دارد که چگونه از امکانات و فرصت‌های عالی این پلتفرم استفاده کنید.

فاواپرس: با نزدیک‌شدن تعداد اعضای لینکداین به یک میلیارد نفر، این پلتفرم به یکی از مهم‌ترین منابع برندسازی شخصی تبدیل شده است. اگرچه عمر لینکداین به حدود دو دهه می‌رسد اما بسیاری از افراد، روش استفاده‌ی صحیح از این شبکه‌ی اجتماعی را نمی‌دانند و به‌همین دلیل فرصتی ایدئال را برای شناساندن برندشان به دیگران ازدست می‌دهند.

در این مقاله قصد داریم شما را با رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد هنگام فعالیت در لینکدین انجام می‌دهند آشنا کنیم تا با اجتناب از آن‌ها بتوانید برند شخصی خود را با موفقیت درمعرض دید دیگران قرار دهید.

۱. درج نکردن کلمات کلیدی در Headline پروفایل لینکداین

فاواپرس / 8 اشتباه مهلک که مانع حضور مؤثر در لینکداین هستند

برای کمک به دیده‌شدن نمایه‌ی خود در نتایج جستجوی لینکداین، کلماتی که می‌خواهید با آن‌ها مرتبط شوید را در Headline پروفایلتان قرار دهید. اولین وظیفه‌ی شما در این پلتفرم، ارائه‌ی تیتر مناسبی است تا دیگران در اولین نگاه به آن پاسخ سؤال «آیا این فردی است که باید بشناسم؟» را پیدا کنند.

۲. استفاده‌ی نادرست از بخش About لینکدین

بخش About در لینکداین ازجمله پرخواننده‌ترین مکان‌ها در بیوگرافی شما محسوب می‌شود و به‌همین دلیل شما باید داستان خود را با شیوه‌ای قانع‌کننده بیان کنید.

نکته‌ی مهم در مورد تکمیل بخش About لینکداین این است که وقتی افراد به نمایه‌ی شما نگاه می‌کنند، فقط چند خط اول این متن را می‌بینند؛ درنتیجه باید از کلمات ارزشمند برای جلب‌توجه خواننده بهره ببرید تا برای خواندن ادامه‌ی متن و کلیک روی More ترغیب شود. توصیه می‌شود از تکرار آنچه در Headline پروفایل خود اعلام کرده‌اید در بخش About خودداری کنید.

۳. نادیده‌گرفتن بخش ویژه (Featured) لینکداین

فاواپرس / 8 اشتباه مهلک که مانع حضور مؤثر در لینکداین هستند

بخش Featured، بسیار ارزشمند است و در بالای نمایه‌ی لینکداین شما ظاهر می‌شود. این قسمت درواقع مکانی برای نمایش دستاوردها، علایق و اهداف شما است. می‌توان در بخش Featured از تصاویر، ویدیو و سایر محتوای چندرسانه‌ای برای ارائه‌ی بهتر اطلاعات استفاده کرد. علاوه‌براین بخش ویژه‌ی لینکداین شما باید جذاب و متمایز از سایر پروفایل‌ها باشد.

۴. استفاده نکردن از Creator Mode

فاواپرس / 8 اشتباه مهلک که مانع حضور مؤثر در لینکداین هستند

حالت Creator، ویژگی نسبتاً جدید لینکدین است که به شما اجازه می‌دهد از پنج هشتگ برتر مرتبط با فعالیت خود استفاده کنید. این هشتگ‌ها دقیقاً زیر Headline نمایه نشان داده می‌شوند و به دیگران اعلام می‌کنند فعالیت شما بیشتر به چه حوزه‌هایی ارتباط دارد. حتی درصورتی‌که قصد ایجاد محتوا برای وبلاگ لینکداین خود را ندارید با فعال‌سازی Creator Mode، پنج هشتگ اصلی‌تان را در صفحه‌ی نمایه قرار دهید.

۵. استفاده از پس‌زمینه‌ پیش‌فرض لینکداین

فاواپرس / 8 اشتباه مهلک که مانع حضور مؤثر در لینکداین هستند

همان‌طور که فوربز اشاره می‌کندفوربز اشاره می‌کند، بهترین راه برای متمایز کردن نمایه این است که از پس‌زمینه‌ی منحصر‌به‌فرد نام تجاری خود بهره ببرید. این اولین چیزی خواهد بود که مردم هنگام بررسی نمایه‌ی دیگران مشاهده می‌کنند. استفاده از تصویر خاص در نمایه به بیان بهتر داستانتان کمک می‌کند و شما از سایرین متمایز می‌شوید. این یعنی اولین برداشت مردم از مشاهده‌ی نمایه‌ی شما مثبت خواهد بود.

۶. استفاده از عکس نامناسب

در تصویر نمایه‌ی خود نباید از عکس نامناسب استفاده کنید. به‌عنوان مثال تصویری که در آن بدن یا دستانتان مشخص باشد به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. عکس پروفایل، نشان‌دهنده‌ی شخصیت کاری شما است.

بهتر است که چهره‌ی شما ۶۰ تا ۸۰ درصد فضای تصویر اصلی پروفایل را اشغال کند زیرا در این شرایط حرفه‌ای‌تر به‌نظر می‌رسید و احتمال اینکه دیگران با شما ارتباط برقرار کنند افزایش می‌یابد.

۷. مرتب نکردن مجدد مهارت‌ها

فاواپرس / 8 اشتباه مهلک که مانع حضور مؤثر در لینکداین هستند

هر مهارت در لینکدین به چند تأییدیه نیاز دارد و این پلتفرم فهرست مهارت‌های شما را براساس تعداد تأییدیه‌هایی که هرکدام از آن‌ها نیاز دارند نشان می‌دهد. وقتی دیگران نمایه‌ی شما را بررسی می‌کنند، این پلتفرم فقط سه‌مورد برتر را نمایش می‌دهد و این آیتم‌ها به آن‌ها می‌گوید شما در چه زمینه‌هایی خیلی حرفه‌ای هستید.

امکان دارد موارد برتر در فهرست مهارت‌های شما، الزاماً آیتم‌هایی نباشند که در آن‌ها تخصص دارید. به‌همین دلیل توصیه می‌شود همیشه ترتیب مهارت‌های خود را براساس میزان تخصص‌تان به‌نمایش بگذارید.

۸. استفاده از کلمات و استفاده نکردن از محتوای بصری

هنگامی‌که خود را به حروف الفبا محدود کنید، ایجاد تجربه‌ی احساسی بسیار سخت خواهد بود اما درصورتی‌که داستان فعالیت خود را در لینکداین با تصاویر، اینفوگرافی و ویدیو نمایش دهید، تأثیر آن روی مخاطبان افزایش خواهد یافت. نمایه‌ی شما مملو از مکان‌هایی است که می‌توان در آن‌ها از محتوای چندرسانه‌ای مثل عکس و ویدیو استفاده کرد.

سعی کنید در لینکداین نهایت استفاده را از محتوای بصری ببرید و از این عناصر برای ارائه‌ی بهتر اطلاعات درمورد تخصص‌ها و فعالیت خود به دیگران بهره‌مند شوید.

 

 

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.