حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فولاد ایران امروز دوشنبه ۲۷ ژوئن شش تیر اعلام کرد که مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد خوزستان گفت: حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان، خسارتی به این مجموعه صنایع وارد نکرده است.

به گزارش فاواپرس، امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت دولتی فولاد خوزستان این حمله را «یک توطئه» توصیف کرد که طبق گفته او «ناکام ماند.»

وی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «ساعت ۵:۱۵ دقیقه صبح امروز متاسفانه بعضی سیستم‌های شرکت فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفت.»

وی با این حال مدعی شد که « هیچ خسارت و آسیبی به خط تولید شرکت فولاد خوزستان وارد نشده است و خط تولید این شرکت در حال حاضر فعال است و همه کارکنان بخش های مختلف در محل کار خود حاضر هستند.»

وی تصریح کرد: «اختلالات جزیی به سایت، کانال های اطلاع رسانی و سامانه پیامکی شرکت فولاد خوزستان وارد شده که در حال برطرف شدن است.»

جزییات حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان

پیگیری‌ها نشان می‌دهد به دلیل اینکه حمله سایبری به فولاد خوزستان ابعاد زیادی دارد، موضوع در دست بررسی قرار داشته و هنوز اطلاعات تکمیلی در مورد جزئیات به دست نیامده است.

هرچند مقامات این شرکت اعلام کرده‌اند که با توجه به قطعی برق، برخی از خطوط تولید این شرکت غیرفعال بوده‌اند و این مساله ارتباطی با حمله سایبری نداشته است اما ساعاتی پس از این حمله یک گروه سایبری با نام «گنجشک درنده» با انتشار ویدیویی مسئولیت این حمله سایبری را پذیرفت.

فاواپرس / حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد خوزستان در گفت‌وگویی دیگر تصریح کرد: «حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان همزمان با ۳ شرکت تولیدی فولاد در اصفهان، خوزستان و هرمزگان رخ داده است.»

وی اضافه کرد: «حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان اگر چه خسارتی به مجموعه صنایع فولاد وارد نکرده، اما سیستم آی تی، ایجاد یک باگ را در سیستم نشان می‌دهد که در تلاشیم آن را رفع کنیم.»

در اطلاعیه فولاد خوزستان آمده است: به دنبال حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان و بنابر ارزیابی کارشناسان ذیربط، شرکت فولاد خوزستان به دلایل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امین ابراهیمی می‌گوید: حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان همزمان با ۳ شرکت تولیدی فولاد در اصفهان، خوزستان و هرمزگان رخ داده است.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع فولاد خوزستان این حمله سایبری اگرچه خسارتی به مجموعه صنایع فولاد وارد کرده، اما سیستم آی تی، ایجاد یک باگ را در سیستم نشان می‌دهد که در تلاشیم آن را رفع کنیم.

او همچنین اطلاعیه‌ای که از زبان روابط عمومی فولاد خوزستان در حال انتشار است را تکذیب کرد و از هک شدن کانال تلگرامی این شرکت خبر داد.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع فولاد خوزستان این حمله ناکام مانده و مجموعه در حال بررسی جوانب آن است تا با شناسایی باگ آن از وقوع اتفاقات مشابه جلوگیری کند.

این مقام مسئول دلیل وارد نشدن خسارت به شرکت فولاد را محدودیت‌های برق عنوان کرد که برخلاف اطلاعیه کذب که در حال انتشار است، تولید نیز متوقف نشده و در برخی کارخانه‌ها همچنان پابرجاست، اما در کارخانه فولاد سازی به دلیل محدودیت‌های برق از پیش تولید متوقف شده بود.

پیش از این اعلام شده بود فعالیت این شرکت در پی این حمله سایبری متوقف شده است اما مدیرعامل شرکت گفت که کانال تلگرام این شرکت هک شده است و اطلاعیه‌ منتسب به شرکت مبنی بر متوقف شدن فعالیت‌های کارخانه‌ها کذب بوده است.

وی با این حال گفته است: «در کارخانه فولاد سازی به دلیل محدودیت‌های برق از پیش تولید متوقف شده بود.»

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.