حکمرانی هوشمند مهم‌تر از دولت الکترونیکی است

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در رویداد روز فناوری اطلاعات عنوان کرد: فعالان حوزه فناوری اطلاعات و مهندسان این حوزه در هر ارگان و سازمانی توانایی حل مسائل را دارند،حالا مهم‌ترین ابزار قدرت، فناوری است و فناوری دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

فاواپرس: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در رویداد روز فناوری اطلاعات عنوان کرد: فعالان حوزه فناوری اطلاعات و مهندسان این حوزه در هر ارگان و سازمانی توانایی حل مسائل را دارند،حالا مهم‌ترین ابزار قدرت، فناوری است و فناوری دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. دیگر حکمرانی هوشمند مهم‌تر از دولت الکترونیکی است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم روز فناوری خطاب به فعالان حوزه فناوری گفت: شما مهم‌ترین پیشرانان توسعه،در برنامه هفتم هستید و تجارت بدون بستر علم امکان‌پذیر نیست. شما قدرت حل مسئله را دارید و امروز مهم‌ترین چالش کشور رشد اقتصادی است و این چالش جز در سایه بهره‌وری بیشتر و منابع انسانی توانمند صورت نمی‌پذیرد.حالا در کشور صد میلیارد دلار هدررفت انرژی وجود دارد و این مسئله به دست فعالان حوزه فناوری ترفیع خواهد شد.

در کشور مشکل داریم اما مساله نداریم

قالیباف در ادامه گفت: رفع مشکلات انرژی به ظرفیت در تحول اقتصادی برمی‌گردد. برخی می‌گویند ما در ایران مشکل زیاد داریم اما مسئله نداریم، حقیقتا درست می‌گویند ما در بسیاری موارد نتوانسته‌ایم مشکل را به مسئله تبدیل کنیم‌. مشکل شاید حل نشدنی باشد اما مسئله حل شدنی‌است و راهکار دارد. اگر مشکل را تبدیل به مسئله نکنیم، راه حل پیدا نمی‌کنیم‌. در حال حاضر فناوری‌ها ابزار حل مسئله هستند.

او همچنین ادامه داد: نگاه صفر و یکی به فرصت و تهدید، نگاه دقیقی نیست، در واقع هر تهدیدی می‌تواند فرصت باشد این ماییم که باید بتوانیم مسئله را حل کنیم. ما در برنامه هفتم مصمم هستیم مسئله محور پیش برویم و در حل مسائل از حوزه فناوری اطلاعات استفاده کنیم.

زود رنج نباشید!

قالیباف در بخش پایانی صحبت‌های خود خطاب به حاضران گفت: من به عنوان یک برادر از شما می‌خواهم زود رنج نباشید. این صبوری و استقامت است که کارها را به نتیجه می‌رساند. هیچ لذتی بالاتر از پیشرفت کشور نیست و رسیدن به افتخارات زمان می‌برد. من از روی تجربه در سمت‌های شغلی‌ام به شما فعالان حوزه فناوری اعتماد کردم و باورم این است که دست در دست شما می‌توانیم در برنامه هفتم اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.