تپسی هک شد و اطلاعات کاربران نشت کرد

تپسی هک شد و بخشی از اطلاعات کاربران به دست هکرها افتاد.

فاواپرس:‌ تپسی هک شد و بخشی از اطلاعات کاربران به دست هکرها افتاد. مدیرعامل تپسی در توییتر خبر داده است که تپسی مورد نفوذ هکرها قرار گرفته و بخشی از اطلاعات کاربران به دست هکرها افتاده است.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی در توییتر خبر داده که هکرها به بخشی از اطلاعات کاربران تپسی دسترسی پیدا کرده‌اند. ظاهرا هکرها به‌دنبال اخاذی بوده‌اند، اما تپسی تصمیم گرفته تا با آن‌ها همکاری نکند.

ظاهرا جلوی دسترسی بیشتر هکرها به اطلاعات گرفته شده، اما هنوز مشخص نیست چه بخشی از اطلاعات تپسی به دست آن‌ها افتاده است. با توجه به‌اینکه هکرها به خواسته‌ی خود نرسیده‌اند احتمالا طی روزهای آینده، اطلاعات بدست آورده را در فضای مجازی منتشر خواهند کرد.

فاواپرس / تپسی هک شد و اطلاعات کاربران نشت کرد

به گفته میلاد منشی‌پور طی روزهای گذشته، آن‌ها متوجه دسترسی غیرمجاز به زیرساخت شرکت تپسی و برداشت بخشی از اطلاعات شدند: به محض کشف این موضوع، ضمن ثبت شکایت، پلیس را در جریان قرار دادیم و راه دسترسی آنها را بستیم.

منشی‌پور هدف هکرها را اخاذی اعلام کرده است و تأکید کرد آن‌ها به این خواسته تن ندادند: «مطابق ایمیل‌هایی که از گروه مهاجم دریافت کرده‌ایم، قصد آنها از این کار اخاذی بوده و برای عدم نشر اطلاعات، درخواست پول کرده‌اند. ما تصمیم گرفتیم که به این اخاذی تن ندهیم، چرا که در مذاکره با آنها متوجه شدیم که نه تنها ضمانتی برای عدم نشر اطلاعات و سواستفاده‌های آتی وجود ندارد. بلکه تشویقی برای ادامه‌ی این اقدام در مورد سایر شرکت‌ها نیز خواهد بود. در ادامه، تلاش ما کمک به پلیس برای شناسایی گروه مهاجم و جلوگیری از فروش اطلاعات است.»

مدیرعامل تپسی ضمن ابراز تاسف از این بابت، مسئولیت را پذیرفته و در خاتمه صحبت‌های خود وعده داده تا بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع این سرقت اطلاعاتی انجام خواهد داد و  متعاقبا گزارش این بررسی را اعلام خواهد کرد.

برخی اطلاعات تأیید نشده از سمت هکرهای حکایت از این دارد که اطلاعات بیش از ۲۷ میلیون مسافر و ۶ میلیون راننده شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی و شماره همراه و همچنین اطلاعات ۱۳۶ میلیون سفر در کنار سورس کد برخی محصولات این شرکت در این حمله سایبری به سرقت رفته است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.