سازمان غذا و دارو شکایت از پلتفرم‌های فروش دارو را پیگیری نمی‌کند

سازمان غذا و دارو پذیرفته فعالیت توزیع دارو به‌سمت پلتفرم‌های آنلاین می‌رود و در آینده، داروخانه‌ها بیشتر در کارهای تخصصی توزیع دارو فعالیت خواهند کرد.

فاواپرس: رییس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار اعلام کرد که سازمان غذا و دارو دیگر شکایت خود از پلتفرم‌های توزیع دارو را پیگیری نخواهد کرد. او همچنین گفت که این سازمان به‌زودی تنظیم‌گری‌های لازم را درخصوص این پلتفرم‌ها انجام می‌دهد.

آن‌طور که شادا گزارش کرده است، «امیر سیاح»، رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی، طی سخنانی در حاشیه هفتاد‌وهفتمین جلسه هیئت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب‌وکار درباره مصوبات این جلسه گفت: «پلتفرم‌های توزیع دارو از هیئت مقررات‌زدایی خواسته بودند که شرایط کارشان قانونمند شود و سازمان غذا و دارو به‌جای شکایت، وارد فاز تنظیم‌گری و تعیین حد و حدود برای فعالیت آن‌ها شود.»

او با اشاره به اینکه هیئت مقررات‌زدایی این درخواست را پذیرفته است، گفت: «هیئت مقررات‌زدایی همچنین از سازمان غذا و دارو خواست تا در اسرع وقت مقررات و حد و حدود فعالیت پلتفرم‌های توزیع دارو را روشن کند که خوشبختانه پذیرفتند؛ زیرا آن‌ها نیز قبول دارند که فعالیت توزیع دارو به‌سمت پلتفرم‌های آنلاین می‌رود و در آینده، داروخانه‌ها بیشتر در کارهای تخصصی توزیع دارو و نه رساندن آن به بیمار، فعالیت خواهند کرد.»

به گفته رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار، رسیدن به این نقطه یک‌سری تنظیم‌گری‌ها می‌خواهد که سازمان غذا و دارو قول داده است آن را انجام دهد.

او همچنین بیان کرد که هیئت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب‌و‌کار از سازمان غذا و دارو خواسته است که شکایت‌هایش علیه پلتفرم‌های توزیع دارو را پیگیری نکند و دستورالعمل آن را بنویسد. احتمالاً ابلاغ این دستورالعمل تا ماه آینده رخ خواهد داد.

سیاح در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص توافق‌های به‌عمل‌آمده در جلسه این هیئت با سازمان شیلات ایران نیز گفت: «درخواست هیئت مقررات‌زدایی از سازمان شیلات این بود که بعد از 20 سال عدم صدور مجوز برای صید و صیادی، اجازه دهد که صیادان غیررسمی فعلی، رسمی شوند و برای آن‌ها پروانه صید صادر شود.»

او با اشاره به اینکه تعداد این صیادان غیرقانونی بالغ بر بیست هزار نفر است، گفت: «باید کاری کنیم که این افراد زیر نظر شیلات و تحت نظارت قانون قرار بگیرند و از مزایایی چون به رسمیت شناخته‌شدن و درنتیجه امکان برخورداری از بیمه خود و کارگرانشان و جمع‌آوری سابقه کاری بهره‌مند شوند و کارشان حساب‌وکتاب پیدا کند.»

به گفته رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان شیلات هم این موضوع را پذیرفت که اتفاقی که در هرمزگان درخصوص صدور الکترونیکی مجوز صیادی از درگاه ملی مجوزها رخ داد، در همه استان‌های سواحل جنوبی کشور رخ دهد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.