واکنش طاقچه به ماجرای تصاویر جنجالی از کارکنان بی‌حجاب خود

پس از دیجی کالا این بار اپلیکیشن فروش کتاب طاقچه به تبلیغ بی‌حجابی متهم شده است.

پس از دیجی کالا این بار اپلیکیشن فروش کتاب طاقچه به تبلیغ بی‌حجابی متهم شده است. بعد از انتشار تصاویر بی حجاب کارکنان زن طاقچه که به تشکیل پرونده ی قضایی برای شرکت طاقچه و قطع همکاری برخی ناشران با این اپلیکیشن انجامید، طاقچه در بیانیه ای توضیحاتی در خصوص تصاویر منتشر شده ارایه کرده است.

در روزهای گذشته چند عکس دسته جمعی از کارکنان اپلیکیشن طاقچه در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن ها برخی کارکنان زن این شرکت بدون حجاب بودند.

پس از انتشار این تصاویر، خبرگزاری میزان، رسانه ی رسمی قوه قضاییه از تشکیل پرونده ی قضایی برای شرکت طاقچه در پی انتشار تصاویری از عدم رعایت حجاب کارمندان زن آن خبر داد.

همچنین خبرگزاری فارس اعلام کرد ناشران «به‌نشر، خط‌مقدم، شهید کاظمی، راه‌یار و شهید هادی» از ادامه ی فروش کتاب‌ های خود در این پلتفرم امتناع کردند.

این ماجرا در ادامه واکنش نهادهای دولتی ای همچون خانه کتاب و ادبیات ایران و بنیاد سینمایی فارابی را نیز به دنبال داشت. این دو نهاد نیز در بیانیه هایی جداگانه ضمن محکوم کردن اقدام شرکت طاقچه، از قطع همکاری خود با این اپلیکیشن خبر دادند.

حالا طاقچه با انتشار بیانیه ای به ارائه ی توضیحاتی درباره ی این تصاویر پرداخته است که در ادامه آن را می خوانید:

این روزها در فضای مجازی، انتساب عکسی به طاقچه حاشیه‌هایی ایجاد کرده است. برای روشن‌شدن افکار عمومی، توضیحات زیر به اطلاع می‌رسد:

۱. این عکس بیش از یک ماه پیش گرفته شده و در همان زمان در حسابی شخصی منتشر شده است. تصویر یادشده پس از خداحافظی یکی از همکاران، مقابل دیوار بیرونی و خارج از فضای کاری طاقچه گرفته شده و در هیچ‌یک از حساب‌های رسمی طاقچه انتشار نیافته است.

۲. طاقچه پلتفرمی برای دسترسی به انواع کتاب‌های صوتی، الکترونیکی و چاپی است که مانند تمام کسب‌وکارها در چارچوب قوانین کشور فعالیت می‌کند. این شرکت در حدود یک دهه فعالیت خود در زمینهٔ کتاب کوشیده است متناسب با تمام سلیقه‌ها، انواع کتاب‌ها را در دسترس مخاطبان بگذارد. این‌که طاقچه توانسته است سهم مهمی در افزایش سرانهٔ مطالعهٔ کشور داشته باشد، به‌خاطر تلاش‌های بی‌وقفهٔ همکاران توانمند خود بوده است.

۳. در پی حاشیه‌های ایجادشده، بعضی ناشران، خارج از چارچوب قراردادی که با طاقچه دارند، خواستار فسخ آن شده‌اند. طاقچه ضمن پذیرش این درخواست، فرایند فسخ را در دستور کار قرار داده است.

هفته ی گذشته نیز انتشار تصاویری بی حجاب از کارکنان زن دیجی کالا جنجال برانگیز شده بود. پس از انتشار این تصاویر، قوه قضاییه از تشکیل پرونده برای شرکت دیجی کالا خبر داد و تعدادی از دفاتر اداری اصلی دیجی کالا نیز پلمب شد.

فاواپرس / بی حجابی دیجیکالا / واکنش طاقچه به ماجرای تصاویر جنجالی از کارکنان بی‌حجاب خود

 

 

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.