معاون علمی رییسی:

برخی شرکت‌های استارت‌آپی ناهنجاری‌های جدی فرهنگی دارند

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اعلام کرد برخی از شرکت‌های اکوسیستم کارآفرینی استارتاپی، ناهنجاری‌های جدی فرهنگی دارند. او یکی از راه ‌حل‌های این معضل را ایجاد رقبای قوی برای استارت‌آپ‌ها از سوی جریان‌های اصیل و انقلابی عنوان کرده است.

فاواپرس: روح‌الله دهقانی فیروزآبادی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویراستی، واکنش جدیدی به ماجراهای تعلیق، فیلتر و پلمب چند استارتاپ داشت. او در راستای حاشیه‌های اخیر که برای چند استارتاپ از سوی دولتی‌ها رخ داده است، در اظهاراتی گفت که هویت فرهنگی اکوسیستم فناوری و اکوسیستم کارآفرینی استارتاپی که عموما در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت می‌کند، تفاوت‌های جدی دارد.

دهقانی تصریح کرد: «بیشتر دانش‌بنیان‌ها که در زیست‌بوم فناوری فعالیت می‌کنند، به‌دلیل درگیر بودن با حل مسائل واقعی و مشکلات کشور، در حوزه‌های مختلف مانند درمان، نفت، کشاورزی، هوافضا و… ، سلامت فرهنگی و دلبستگی به کشور دارند، اما برخی از شرکت‌های زیست‌بوم کارآفرینی استارتاپی ناهنجاری‌های جدی فرهنگی دارند.»

دهقانی دلیل عمده این امر را جنس ورود این مساله در سال‌های گذشته می‌داند که همراه با جریان‌های خارجی-غربی و فرهنگ غربی بوده و به باور او، آسیب‌های جدی هم داشته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دیجیتال رییس‌جمهور با معضل خواندن این امر، دو راه ‌حل نیز برای آن پیشنهاد کرد؛ یک راه اینکه با حمایت از جریان‌های اصیل و معتقد فرهنگی و انقلابی، رقبایی جدی برای استارتاپ‌ها راه‌اندازی شود.

او همچنین پیشنهاد داده است که تدوین و اجرای قوانین محکم توسط تنظیم‌گرهای اقتصاد دیجیتال در کشور انجام شود.

 

 

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.